"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

söndag 9 mars 2014

Jag, Anna!

Mitt första blogginlägg på min nya blogg...borde vara ett fyndigt och ett speciellt inlägg...men har inte riktigt målet framför mig med denna blogg. Jag vill nog ha en enkel dagboksblogg. Det passar mig utmärkt att inte känna krav på att texterna här ska vara lockande och utmanande hela tiden. Jag vill ha en kravlös blogg där jag kan uttrycka vad jag känner. Precis som mina gamla bloggar. Jag ägnade någon timme åt att läsa dem. Det var roligt att följa vårt liv...mitt, barnens och M:s och mitt, eftersom det inte är så längre. Vi har separerat...något vi båda var överens om.
Jag tänker inte ägna den här nya bloggen åt att skriva och fördjupa mig om det utan bara konstatera att jag är en egen person nu...vilket jag i och för sig var förut också...vore ju konstigt annars.
Jag är Anna.
En tjej med egna mål, egna tankar, egna glädjeämnen och sorger...egna framtida drömmar...och det är det som denna blogg kommer att handla om.
Befinner mig som vanligt vid den här tiden på året i ett vårrus!
Ljuset som ger energi, solens varma strålar som får en att vilja ta av sig vinterpälsen och helst gå barfota...längtan till allt man kan göra ute...under våren och sommaren...tänker inte berätta allt jag tänker på då...håller det inom mig i min egen varma fantasivärld...
Idag är sportlovets sista dag. I morgon börjar jag jobba och får äntligen flytta in i mitt nyrenoverade egna rum!!! Det ska bli skönt att leta fram flyttlådorna och packa upp arbetsmaterial jag saknat och få träffa alla fantastiska elever igen!
Lovet har varit skönt. Det har funnits tid för att umgås med barnen, rensat i röran samt lite vuxen egentid...med allt vad det kan innebära...många trevliga händelser.
Känner mig stark, livsglad och njuter av dagen så som den ser ut idag.
På eftermiddagen ska jag åka och hämta A som för första gången sedan vi separerade har åkt tåg alldeles själv fram och tillbaka...och jag behövde inte uppsöka vård för ett trasigt modershjärta...han klarade det alldeles utmärkt! Jag har dessutom fått reda på att S kommer hem till oss i helgen!
Livet känns levande och lekfullt...och lockande.
Jag mår väldigt bra.

Kram Anna


2 kommentarer:

  1. Hej Anna!
    Jag brukade läsa din blogg och följa husbyggen och andra spännande händelser i deitt offentliga privata liv. Eftersom jag själv varken har hus eller barn är det särskilt roligt att följa bekanta människors utveckling. Det kändes lite tomt när du inte skrev på ett tag, för det hade blivit som en liten rutin att läsa om vardagslivet i min födelseort Näsberg. Nu förstår jag varför du inte skrivit. Och det verkar som om ni tagit ett beslut som känns rätt och riktigt för framtiden. Jag har några få bloggar av vänner och bekanta som jag följer och har dessutom ett eget bloggerkonto, men bloggen är mycket sällan använd, tyvärr. Kanske ska jag ta upp skrivandet igen? Ofta tycker jag det händer för lite i mitt liv och jag har inga sådana där konkreta projekt att ha som bas för bloggen, men jag gillar ju att skriva och läsa. Om du ger mig tillåtelse att fortsätta läsa för jag tycker om att läsa din blogg även om den kanske inte är ämnad för någon så perifer person som jag (?) och du får i sådana fall säga till, för jag tar det inte personligt. Men jag önskar dig lycka till med ditt nya liv! Kram från Gudrun

    SvaraRadera
  2. Hej Gudrun! Vad roligt att du följt mina gamla bloggar och naturligtvis får du gärna följa den här också! Det är bara hedrande och skojigt att du gör det...För längesen letade jag faktiskt upp och hittade någon blogg du haft en gång i tiden. Det är intressant att läsa det du skriver för som du säger så märker jag din lust för skrivandet! Jag hoppas att du har det bra i det liv och det verkar du ha utifrån det jag kan tolka när jag följer dig på fb. Ha det så gott! Jag hoppas vi kan ses framöver och har du vägarna förbi Näsberg så kom in och hälsa på! Kram Anna

    SvaraRadera