"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

tisdag 18 mars 2014

Mor och far vem är väl som ni?

Idag när jag kom hem från jobbet såg jag att mina kära föräldrar hade hittat hit!
Det var som att jag kände en frisk vind svepa tag i mig när mamma hade tagit ner alla 5 gardiner till de stora fönstren och höll på att sätta om alla fästen.
Jag satt mig förundrat och undrade varifrån min mamma får all sin energi!
Pappa satt bredvid och hade fått till uppgift att hjälpa till...alldeles frivilligt. Jag såg på dem och kände stor värme och kärlek som spred sig i mitt hjärta.
De ställer alltid upp.
I vått och torrt.

Naturligtvis så skulle det skruvas i stängerna och monteras ner och fästas om...vilket blev min ofrivilliga uppgift...men de känner sin dotter väl och hade självklart med sig god mat att muta med!
Det var morbror Sören som hade gjort god panerad ost- och skinkfylld snitzel med klyftpotatis...mmm...gick ner i magen och smakade alldeles förträffligt!
Dessutom hade de med sig dajm. Den gick också ner!
Jag som skulle äta nyttigt och mindre portioner denna vecka!
Men det kommer fler veckor...
Iallafall så la sig vinden när mina föräldrar åkte och det blev mer lugnet efter stormen...Det kan man också se i mamma och pappa. Mamma är stormen och efter det kommer lugnet...min pappa!
Kärlek.

Vill passa på att säga tack till min bästa kusin som av bara en händelse hade skickat ett brev med fint innehåll till mig idag! Det värmer.

Imorgon ska jag tillbringa eftermiddagen tillsammans med andra it-pedagoger i kommunen. Vi ska få ta del av olika program samt olika kompensatoriska hjälpmedel som kan vara ett gott stöd för våra elever.

Nu ska jag kompensera mig själv genom att krypa ner under täcket...njuta av tystnaden och mörkret. Tycker om stunden innan jag somnar...lugnet...som sänker sig...zzzzzz.
Haha...nu blev jag bestämt lite trött!

Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar