"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

måndag 21 april 2014

Påskhelgen 2014

Då har påskhelgen passerat och även en händelserik härlig helg med mina barn samt vänner.
Barn och barn, nog för att de är mina, men börjar bli sååå stora!!! 
Sanna och hennes pojkvän Daniel lever sitt eget lilla liv och ibland även Albin. 
Jag finns mer där i bakgrunden, i stora viktiga sammanhang som när deras magar börjar kurra då är jag en viktig person, fast även när de blir kramsjuka med sin mamma vilket faktiskt inträffar då och då!

Albin blev hämtad av sin pappa på långfredagen för att de skulle till vackra Lindsta och fira traditionelsenlig påsk med Molles syskon. 
Sanna och Daniel var hemma med mig och tur var väl det då det blev en spontaninbjudan till Jenny i Ljusdal. Vi hade mycket trevligt, satt och pratade om livet och kärlek, djupa samtal...och mindre djupa. Det blev lite vin och öl till också...innan vi kom på att Statt säkert skulle uppskatta besök från två damer runt 40 år. Vi dansade lite och när vi tittade oss runt insåg vi att vi förmodligen var bland de äldsta där...eftersom jag kunde heja på några gamla elever...hm...förutom några till glada 40-åringar som kanske tänkt som oss!
Som tur var kom Daniel och Sanna för att köra hem oss och jag kröp ganska trött ner i sängen och snarkade inom någon minut.

Det var otroligt fint väder under påskaftonslördagen. Mös på verandan och sen beslutade vi oss för att åka mot Järvsö och äta lunch i Järvsöbacken. Vi tog med oss Fadina och njöt av vårsolen på terassen.
Daniel körde hem oss för av någon konstig anledning slank det ner en kall öl.

Sen var det dags för middag hos goa kusin Marie och Ted. Det var mycket trevligt med god buffé, försvinnande god dryck...en del snapsar fick ta plats då det var några som var envisa med att sjunga snapsvisor, sång, musik och dans. 

På söndagen var det en vilodag och man ska ju vila på söndagar så det tyckte jag var ypperligt! Jag vilade i solen som värmde och var vacker!

Idag vaknade jag med mycket kraft och energi. Daniel, Sanna och jag monterade upp studsmattan och i shorts och t-shirt gick jag med raska steg på en lång promenad, naturligtvis med powermusik i hörlurarna! 
Ibland när jag har det på känns det som om mina ben ska börja dansa...haha. Det skulle vara så roligt att börja dansa under promenaden men förmodligen skulle de nog komma och hämta mig.
Energin tog inte slut men laddade en stund i solstolen på baksidan. Njöt av solen.
Sen skjutsade jag Albin, Sanna och Daniel till tåget i Ljusdal. De åkte iväg till Stockholm till Molle.
En liten men ack så frusterande känsla tog tag i mig när jag letade efter delarna till studsmattan i ladan. Jag hittade ingenting och det var hur stökigt som helst så jag kände att jag måste barmhärta mig över ladan och dess ordning. Jag visste inte riktigt var jag skulle börja men när jag väl började så fanns det ingen återvändo. Mycket kvarstår....men jag måste väl ha något att göra framöver också! 
Nu har jag en hel veckas ledighet framför mig och den ska gå i träningen och städningens tecken.

Till helgen väntar jag besök - välbehövligt, viktigt och mycket kärt... ;-))
Soliga dagar på verandan!

Sanna och Daniel <3

Ted och kusin Marie - goisar!


Trötta söndagsben...

Stökiga ladan!

Studsmattan på plats!

Ha en skön "måndagssöndag"!
Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar