"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

söndag 11 maj 2014

Det vackraste...

...kan vara den lilla vattendroppen som vaggats in i bladet i morgonens dagg,
det kan vara ett ord som kommer inbäddat fullt av outtalad kärlek,
himlens rosafärgade skimmer en gryning,
en sångtext som träffar som en pil rakt in i hjärtat,
en mjuk barnfot som inte hårdnat ännu efter att ha vandrat livets olika stigar,
en blick som badar av kärlek från den man älskar...
ljuvligaste vackraste varma känslan sprider sig i hela sinnet...
men det kan också vara något mer ytligt som lockar ögat och sinnet!
Så vackert - tagit med min Iphone på promenaden idag!

Modershjärtat talar direkt! Finns det något ljuvligare än små barnfötter...

...eller den lilla goaste handen som håller i fingret ??? ( de sista två bilderna är lånade från realisten.se samt från inredningsvis.se)


Det vackraste kan ju också vara något så ytligt som Slettvoll som bjuder in till vackra miljöer med sina möbler och annat i sin katalog och på sin hemsida.

Så nu ser min YTLIGA önskelista ut som följande ( den inre kommer en annan dag ;-)) :
1. Ett hus eller stuga vid ett hav eller sjö...
2. ...med utsikt över vatten och natur...brygga ut i vattnet med en båt att kunna åka ut och sova över i...
3...en bastu med fönster ut så man kan se vattnet...en badtunna att bada i då vattnet är för kyligt.
4. Inreda klassiskt personligt liknande Slettvoll, inslag av kontinentalstilen och marina liknande Ocean house ( katalogen hittar du här).
5. Ett kök som inspirerar till god matlagning och umgänge.
6. Ett sovrum med en inbjudande lust- och viloutrymme...haha!
7. Badrum såklart med avstressande och avkopplande spamöjligheter.

Japp!
Var är du snälla tomten? Tror du jag har varit tillräckligt snäll i år?
Jag kan snällt vänta om jag behöver uträtta fler goda gärningar ;-))
Om den känns något ouppnåelig så nöjer jag mig helt klart med punkt ett...jag blir sååå nöjd med den första önskningen!

En röd liten stuga...

...eller ett hus vid havet eller sjön...spelar inte så stor roll...
...ett sovrum med utsikt...

...lite chill med denna utsikt...(slettvoll)

...en skön soffa full med kuddar...(ocean house)

Tillbaka till min verklighet så är det en praktiskgöradag idag! Jag har varit ute och gått, trots dessa björntider, men kände mig trygg då det är jaktdagen idag i Näsberg. Fullt av jägare i byn och i skogarna så det kändes bra när det knakade i skogen runt omkring mig när jag gick...
Nu blir det lite hemmapyssel innan jag ska iväg och chocka min kropp med lite träning...vilket den verkligen behöver nu! Efter det väntar kylskåpet på att få sitt...påfyllning av godsaker...inte bara jag som är hungrig...även om jag är hungrig på annat än mat just nu.





Om jag är effektiv så hinner jag slappa och mysa framför tv:n och eventuellt åker mina gamla heminredningspärmar och tidningar fram!

Ha en skön söndag!
Kramar från en lycklig Anna - det känns som om min önskelista har kommit fram till tomten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar