"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

söndag 25 maj 2014

Latinska rytmer...

...är i min kropp idag!
Lyssnar på Don Omar och några av låtarna ( Danza kuduro, Baila Moreno, Emigrante Del Mundo och Dame reggeaton) får igång pulsen i kroppen...vill dansa...och drömmer mig bort till något latinskt land med rytmmusik, hetta och puls. Haha...behöver nog en dansstund och lite närhet nu!

Helgen har varit så mysig!
I fredags dök min älskade Sanna upp, dock något försenad med tåget, men desto mer efterlängtad! Vi hade en myskväll och hon dansade här hemma och jag njöt av att få se henne...som hon är i dansen...fri, lycklig och oerhört graciöst vacker. Ja, det är en mor som talar om sin älskade dotter!!! Kanske något subjektiv.

Hettan satt i på lördagen...solen gassade och vi njöt av frukost tillsammans ute på bron. Underbart! Sen satte jag fart med att klippa gräs i hettan...svettigt! Svor lite under tiden och undrade vad en robotgräsklippare kostar???
Sanna räddade mig med att påminna om att vi skulle åka till tandläkaren i Ljusdal. Vi gjorde även en del besök i affärerna. Det blev sko- och klädinköp!
På eftermiddagen fortsatte jag med trädgårdsarbetet och fick belönas med en skön kväll på verandan med mina underbara barn. Vi satt och pratade om livet i stort och smått...väldigt avslappnat. Allt från dialekter och språk, om vett och etikett, resor och även om vår situation kring skilsmässan och tankar kring det...en riktig guldstund. Jag tycker de är så kloka, ödmjuka och kan se situationer med olika glasögon, ur olika perspektiv men ändå ha sina egna, ibland starka, åsikter.
Det känns viktigt att de kan prata om allt.
Vi avslutade kvällen tillsammans med att titta på en fin romantisk familjefilm.
Somnade nöjd.

Min sömn under natten var däremot orolig. Vaknade av att jag drömt något frustrerande och vaknade av att jag var arg och kommer ihåg att jag var jättearg i drömmen och skällde på någon...men inte på vem...haha!
Sen hade jag svårt att somna om. Till slut började det regna och det var så skönt att höra det smattrande regnet och lugnet som blev i luften.
Somnade om och sov till 9.30.
Hann bara vara vaken en stund innan de två guldklimparna kom och kramades och uppvaktade sin mamma på morgonen!
De hade köpt en bodybutter på Bodyshop och så hade min mamma köpt två vinglas och ett fint litet fat att ha tepåsen på.
Kände mig uppmärksammad och glad.

Jag hade ambitionen att ge mig ut att springa men kröp ner igen och läste...regnet fullkomligt öste ner och har gjort så hela dagen. Annars hade det varit skönt med lite lätt sommarregn att springa i.

Middag innan Sanna skulle åka intogs hos mamma och pappa. Gott och med en god efterrätt! Mina älskade föräldrar hade gjort iordning ett kuvert med pengar åt Sanna till hennes resa i juni! Så omtänksamma och goa! Nu har hon åkt till Stockholm igen och får inte träffa henne förrän efter midsommar...saknar redan.
Frukostmys med Sanna!

Äppelträdet i blom...så vackert.

Mina morsdagspresenter.

Till Min Mamma.

Sanna i sommarhatt...

...poserar...

...för mig...

...min finaste!

Nu ska jag faktiskt göra ett städryck!
Ha en skön söndag!
Kram på er!
Anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar