"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

tisdag 27 maj 2014

Plötsligt händer det...

...eller vänder det kanske jag ska säga!
Tänk vad lite vila och sömn kan göra åt humöret! Jag blir väldigt påverkad om jag får för lite energi ( läs mat:-)) och sömn samt blir sjuk...då blir jag låg och tappar kraft.
Jag mår toppen igen, magen känns helt bra och jag känner mig full av livskraft och energi...skulle nog kunna skänka bort lite faktiskt ;.)) Det är också små varma ord från alla runt omkring mig som ger energi!
Nu är det bara att tanka den svältande magen med lite energi också, får bli en dryckeslunch idag.

Det här blir ett kort inlägg men lovade ju att återkomma om det vände och det har det gjort!
Jag vill härmed säga att jag är oerhört tacksam över mitt liv...det är av många fina anledningar men här är några av dem.
Nu utgår jag helt egoistiskt från mig själv!
Jag är frisk, tack och lov alla nära och kära omkring mig med!!! (lite magont räknas inte :-))
Jag känner styrka från topp till tå, inombords och utombords...;-) Borde kanske träna lite till:-)
Jag är oerhört glad och lycklig...kanske syns?
Jag har fina vänner som är omtänksamma och alltid finns i vått och torrt!
Jag känner hoppfullhet, har visioner och drömmar om nuet och om framtiden och de finns inom många olika områden i livet.
Sommaren är här med mycket ljus och många planer som snurrar runt.
Men just nu är jag här och nuet är fantastiskt.
Jag har levt ensam under veckorna i många år och jag vet att jag klarar av saker men nu efter jag levt ensam på så många fler plan så är känslan av att veta att jag är stark i mig själv, att jag kan själv, att jag har en egen själ, att veta att jag kan leva ensam och tycka om mitt eget sällskap, gör mig vis och ger mig ännu mer styrka. Det jag inte klarar själv vet jag också att jag kan få hjälp med...bara jag ber om det.
På grund av att jag själv mår bra så har jag kunnat utöka min "måbrahet" till att släppa in en annan person nära mig...vilket ger ännu mer endorfiner!
Jag följer mitt hjärta och det är en underbar känsla.
Känslan växer och känns stor men det finns inget som skrämmer mig utan känner mig trygg i den och gör mig glad!

Nu ska jag avsluta min euforiska text...haha...observera jag har INTE intagit något annat än te, vatten och energidryck idag så om ni undrar om jag verkligen är riktigt 100 så är jag inte det och har nog aldrig varit det heller.
Jag är helt enkelt en normalstörd människa som så många andra här i världen!
Jag är bara jag - en obotlig känslomänniska!





Kram Anna





1 kommentar:

  1. Hurra! Visst är det härligt när det vänder...? Kram till dig från Gudrun

    SvaraRadera