"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

fredag 9 maj 2014

Välkommen fredag med lite badrumsinspiration!

Känslan av att gå hem från jobbet på fredagar och veta att helgen ligger framför en...den är svår att beskriva. Det är inte så att jag inte trivs på mitt jobb...tvärtom...men vetskapen om friheten att disponera min tid som jag själv väljer för några dagar är skön!
Idag när jag kom innanför dörren drog jag snabbt av mig mina svarta stövlar, jeans och svarta kavaj, inte för att det var någon som väntade på att det skulle komma in en ivrig kvinna som sliter av sig kläderna, utan för att jag ville sätta på mig mysbyxorna och huvtröjan och slappa!  Regnet snattrade mot rutorna och surfa-på-dator-känslorna tog fart!
Dessutom hade käraste Nisse varit här och fixat gardinstängerna, förberett på verandan inför inglasning och påbörjat en trappa vid entren...han är sååå BÄST!
Veckan har varit kort och intensiv. Vi var nämligen på SETT mässan i Stockholm onsdag och torsdag och vi fick tillbringa en av nätterna på hotell. Det känns så lyxigt att göra det. Vi hade det så trevligt med många inspirerande föreläsningar. Vill ha mer!

Linda och Anna-Karin väntar på mat...

...och Ann-Catrin och Ulrika också...

...under tiden gick det i en öl eller två...

...trött Anna efter en hel dag på mässa och klivit upp 4 på morgonen...

Vissa bubblar och dricker cider...

...medan andra, som Erik, dricker vatten och motionerar.

Benjamin Singer - en av de inspirerande föreläsarna.

Nog om resan...
Nu sitter jag och börjar spåna på det lilla utrymme som är kvar att renovera.
Lilla toaletten.
Den har verkligen potential...och nu bör ni veta att jag kan se potential i det mesta! Även om inte andra riktigt kan se samma möjligheter och charm...haha...så gör jag det...;-)
Den lilla toaletten inbjuder med den charmigaste lilla dörr för att sen leda in till en mindre lockande miljö. Det är ljusblå våtrumsmatta på golvet med en matchande vägg till i melerat blått.
Den var vacker på sin tid, men nu har den gjort sitt, och behöver en liten uppmuntrande touch!
Jag vill också tillägga att den ÄR mycket omhuldande och lugnande att göra nr 1 eller nr 2 på, så en budgetrenovering är den allt värd.
Jag hade tänkt mig en enkel variant i form av vita väggar med kakel ovanför handfatet, har faktiskt kvar lite sen köksrenoveringen, antingen måla golvet i grått eller kosta på lite marockanskt kakel i gråa toner där. Jag är lite försiktig med det kaklet eftersom jag vill att det ska stå sig i många år och vill inte svimma när jag gör nr2 om det känns för rörigt när jag tittar ner i golvet...eller någon gäst..
Ett litet mindre handfat och några bruna hyllor på väggen bakom toalettstolen vore inte helt fel.
Ideer finns det gott om.
En bildbank fanns det också, som jag samlat på mig under åren men tyvärr hittar jag den inte nu!
badmiljö.se hittade jag några badrumstillbehör som skulle matcha de bruna vägghyllorna. Det är ett helt set som heter Miyagi...och skulle vara mycket snyggt och fånga upp färgen på hyllorna. Jag har en målbild i mitt huvud som jag hoppas få till...men det kanske mer får bli ett höstprojekt för nu är det utomhusmiljön som gäller!
Den lilla och inbjudande entren till lilla toaletten;-)

Ett nytt yttre skadar inte...




Dessa bilder är lånade från badmiljo.se

Marockanskt kakel - snyggt till vitt.

Att inreda, som har varit ett av mina största intressen, är upplyftande och skapar kreativ hjärnverksamhet, lite för kreativt ibland...Men jag har tappat det intresset lite och omvärderat , finns andra mer prioriterade områden just nu som tar upp min tankeverksamhet, förmodligen pga att detta projekt nästan är klart...och fokus nu ligger mer på möbler och få till detaljinredningen.
I min lilla, men ack så goda, arbetande hjärna pågår ständigt tankearbete. Jag tar numer del av bekantas projekt och njuter av deras iver och får inspiration och ser med förtjusning och får varma tankar när jag ser hur de som ska bygga bo och flytta ihop planerar och drömmer tillsammans.
Kan längta efter den känslan.
Jag kom på det nu faktiskt...att det är är just TILLSAMMANS som är ledordet.
Återigen...delad glädje är dubbel glädje.
Att få dela drömmar och framtidstro.

Tillsammans.

Ha det gott och jag önskar er en underbar fredagskväll med många sköna tillsammansstunder ;-)
Kram Anna





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar