"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

måndag 2 juni 2014

I´m walking on sunshine...

...and it makes me feel good...
Vem sjöng låten?

Den är passande idag!
Solen skiner, humöret på topp och en massa energi som går till spillo för jag är enbart rastlös!
Jag vill så mycket men får ingenting gjort.
Nu hamnade jag t ex här framför datorn...men det har sina positiva sidor för man kan få utlopp för sin kreativitet om man är rastlös.
Jag hamnade framför wordle.net och leker lite med ord. Jag har fått det fina hedersuppdraget att göra tavlor till min systers hästshop! Hon ville ha tavlor med ord som hör hemma i hästvärlden.
Jag försökte få henne att förstå att då får hon ge mig ett nytt ordförråd. Jag kan några få utvalda och då pratar jag inte om de mest exklusiva : sele, grimma, sadel, hovkrats, mankam
Tror jag behöver utöka mitt ordförråd!!!
Så jag inväntar en lista med ord från min syster.

Imorse försov jag mig! Jag sov så gott men vaknade till och slängde ett öga på mobilen och sen flög jag upp! Jag hade en kvart på mig att väcka Albin och själv få på mig kläder och äta frukost. Men jag hann i vanlig tid till jobbet! Fantastiskt!
Hade det varit vinter hade jag nog inte varit lika alert...eller glad i hågen. För idag blev jag glad för att jag hann...haha...det gäller att se det positiva i tillvaron!
Jag har varit rastlös hela dagen i min själ. Som tur var kände min arbetsgivare på sig att jag behövde en utmaning idag och gav mig sysslor! Så skönt...det var precis vad jag behövde!

Jag har ett toppenjobb som jag trivs med. Det är varierande och utmanande. Jag har underbara arbetskamrater , en fantastisk chef och det är ett gott klimat på min arbetsplats. Men ibland kan jag tänka att jag bara lever en gång. Jag skulle vilja förändra mitt liv totalt och åka utomlands ett halvår eller något...ha en gård i Provence med havet och prunkande lavendelfält som utsikt eller något annat vackert ställe någonstans i Sverige eller på vår underbara jord! Med en liten bed and breakfast, få ta hand om gäster och skämma bort dem! En liten gårdsbutik med varierande utbud. Mat, inredning, kläder och böcker...en blandbutik. Ett jobb som är praktiskt, organisatoriskt och serviceinriktat.
Jag blir så imponerad av människor som vågar åka iväg och prova på.



Nu drömmer jag iväg igen!
Jag bor ju på en gård. Jag är väldigt tacksam för det. Jag vet att min morfar och mormor slet för att bygga den här gården från början. Vad som än händer och vad jag än kommer att hitta på i framtiden...om jag flyttar söderöver, utomlands eller vad jag än gör så kommer jag göra mitt yttersta för att behålla den ändå.

Nu en skugga som faller över mig.
10 dagar kvar i dag.
10 dagar kvar till en början på ett avslut på något jobbigt som pågått i snart 5 år.
Jag känner det jobbiga börja ta plats inom mig.
10 dagar.

Kram Anna











Inga kommentarer:

Skicka en kommentar