"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

lördag 28 juni 2014

Regntunga skyar

...brer ut sig över himlavalvet och skymmer den varma ljusa solen som borde få komma fram och värma oss inför den kommande hösten. Men varför ge upp redan...det är ändå bara slutet av juni ännu och vem vet vilket solväder som väntar oss?
Det kanske blir en fantastisk varm och solig juli som kommer att ge solenergi till våra ljustörstande väsen så vi kan alstra all energi vi behöver inför den kommande mörka årstiden!

Jag tycker vanligtvis att de här regniga dagarna under sommarmånaderna kan vara lugnande och avkopplande...men när solen lyst med sin frånvaro för länge då är jag beredd att ta mitt pick och pack och flytta...minst till Afrika!!!

Det kan inte vara meningen att vi människor ska leva i mörker. Vi behöver ljuset för att må bra.
Varför lever vi inte som i bondesamhället...efter naturens egen klocka?
Sover/vilar när det är mörkt och jobbar när det är ljust. Min kropp skulle i allafall sannerligen må bra av det. Lite skrattretande så har jag köpt en sollampa som jag sitter med 15 minuter då och då...när jag kommer ihåg att jag har en...och den lyser med sin energi in i mina ögon och försöker leta sig in i min kropp och ge mig kraft att klara av de mörka...och dessutom kalla dagarna...haha. Jag blir faktiskt full i skratt när jag tänker på det. Tänk om mina förfäder skulle se mig när jag sitter där...de skulle nog ruska på huvudet och fundera om jag var riktigt frisk!

Ser mysigt ut och är vackert på bild och när man sitter i en varm bil...

...eller med mysig belysning på kvällarna och man är inomhus och har skottat klart ;-)


Nej, jag borde leva i ett sydligare land från senhösten tills vårsolen börjar leta sig fram här och då den ger helt underbara ljusa senvinterdagar med snö, sol och små vårtecken som med en otrolig kraft letar sig fram år efter år. Den livskraften kommer då fram vid ungefär samma tid för min del med.
Jag vill inte sitta här och klaga och inte göra något åt saker jag inte är nöjd med. Därför borde jag genomföra det hela.
Prova en gång och se om det fungerar.
Hur ska jag annars kunna veta?
Det är dock en del organisatoriska frågor som skulle behöva lösas.
Mina barn.
Finns det någon skola som de kan gå i från oktober till mars?
Min egen försörjning?
Jag skulle då vilja ha ett fritt kreativt jobb.
Jag kanske kan börja sälja något via nätet? Kanske skriva något? Börja dreja och sälja hantverk? Laga nordisk mat? Måla tavlor?
Haha...endast fantasin är utan gränser!

Men återigen är jag nog för kraftlös att ta tag i det praktiska omkring det hela. Men jag LOVAR...jag SKA genomföra en provomgång...om inte detta år så kommer det ett år då jag SKA!

Tills dess lovar jag att ta ansvar för min egen hälsa genom att resa till värmen antingen en vecka innan jag börjar jobba v 33 eller så sparar jag den till höstlovet och tar tjänstledigt några dagar för att samla kraft då...det kanske inte är en helt urbota dum idé? Ljus och värme en vecka i slutet av oktober kanske räcker att ta sig igenom november. December är ändå en mysmånad. Sen spara och ta en veckas resa i januari...det vore kanske melodin!!!
Det känns som om det vore det bästa att prova just nu!
Oktober och januariresa!
Haha...bara att spara varje slant.
Sälja saker och ge sig iväg.
Börja köpa lotter och satsa pengar på travet...får börja hårdplugga på travhästar!

Ljuvliga sommar med sol...

...blommande äppelträd och rabarberpaj...

...ljumma varma vackra sommarkvällar...

...vackra solfyllda segel på spegelblankt vatten...suck! Kärlek.

Nåja...tills dess ska jag hitta gobitarna av den svenska sommaren. För de kommer...jag vet det.
De soliga dagarna som skänker total lycka.
Då vårt land är som vackrast.
Sverige i mitt hjärta.
Kärlek.

Kram från en frusen själ men med ett varmt hjärta...Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar