"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

tisdag 17 juni 2014

Semester och full av äventyrskänsla!

Nu har jag kommit hem och tagit mina lätta sista steg från skolgården till bilen för ett antal veckor framöver! Den känslan är svårbeskrivlig men den känns helt ok ...
Jag har väl inte riktigt hunnit registrera den ännu men börjar känna förslappningen starta i mina fötter...och sakta maka sig uppöver. Till hjärnan hinner den nog aldrig komma för min hjärna jobbar för det mesta på högtryck med alla möjliga tankar! Men jobbtankarna brukar försvinna åtminstone!
I slutet av min semester brukar även tankeverksamheten ha varvat ner och behöver lite uppskärpning istället.

Om någon timme ska jag åka för att tillbringa kvällen med mina fantastiska jobbarkompisar. Vi ska äta mat på Rosehills tillsammans och göra ett avslut. På jobbet idag var det fullt upp så vi hann inte säga hejdå till varandra. Det ska bli mysigt! Jag tänker inte bli långrandig dock för jag ska hem och ta hand om min son som jag inte träffat på hela dagen. Jag tror han behöver lite mammamys...åtminstone behöver jag lite sonmys!

Sanna är i Grekland och det lilla äventyret vill jag inte tänka så mycket på...Jag hoppas innerligt att hon och Daniel har det toppenbra och njuter av resan! Längtar efter henne såklart!

Ett annat mys som jag skulle behöva är med mannen med stort H!
Jag längtar efter honom och känner mig lite frustrerad över att avståndet gör att jag inte kan få träffa honom när jag vill.
Vill känna hans närhet
Vill känna hans värme
Vill känna hans kärlek
Vill känna hans andetag
Vill känna lukten
Vill skratta - på det sätt som han får mig att göra
Vill njuta
Vill dela min semesterkänsla med honom- även om inte han har någon att dela med sig av just nu...men jag delar sååååå gärna med mig av min!

Men Albin och jag startar semestern med att ta tag i den känslan och åker söderöver för att fira midsommar och sedan vidare mot ett ställe som också har en stor plats i mitt hjärta...Helsingborg!
Jörgen och Helene med familj ska få lite hälsingebesök!

Jag känner också en lite rebellisk känsla i kroppen!
Buskänsla!
Jag skulle lätt kunna tacka ja och bara dra idag.
Resa iväg.
Tågluff.
Flygresa.
Dit vingarna bär.
Jag skulle kunna flytta på en sekund.
Lämna alla världsliga ting och dra.
Till något nytt.
Till något spännande.
Almost anywhere.
Jag känner att jag vill.
Nu.

Kramar från en lätt vilsen nysemestersjäl
Anna





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar