"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

måndag 11 augusti 2014

Formexdagarna närmar sig!!!

Återigen närmar sig Formexdagarna!
Dagarna med stor D.
Dagarna som jag i år trodde att jag skulle få spendera på Formex.

Men nu bidde det inte så...i år heller...så nu får jag nöja mig med att följa alla bloggare som är där och rapporterar med bilder och text det de ser.
Annars hade det varit en utomordentlig underbar fantastisk födelsedagspresent...men just dettta år så fyller min käraste älskade finaste mamma 75 år. Vi fyller år dagarna efter varandra. Då vill jag såklart vara nära och fira min mamma...
Vad är väl en bal på slottet?

Delar dock med mig av katalogen från Formexmässan här så ni också kan njuta av vad man kan finna för något...kan vara bra att veta till ett annat år.

Katalog höst 2014 - Planera ditt mässbesök - Formex

En av mina drömmar är att få öppna en egen inredningsbutik och då hade det varit ett fint tillfälle att få besöka Formex och se vad som bjuds.
Men drömmar försvinner inte...så nästa år kära vänner så gör jag ett nytt försök!

Idag har jag börjat mitt jobb efter semestern. När jag kom fram till mitt jobb kände jag en värme sprida sig i kroppen när jag tog de första stegen in på skolgården och skymtade byggnaderna och siluetterna av mina jobbarkompisar. Tänk vad skönt att ha en arbetsplats där man känner sig fullkomligt trygg och glad med sina jobbarkompisar! Det är guld värt. Jag har haft turen att jobba på många såna ställen också!

Efter en lång stund med ivrig konversation (värre än skolbarnen) om sommarens alla äventyr så stillade vi oss och gick på samling och infomöte med vår fantastiska rektor. Det var skönt att se att hon mådde bra och såg pigg ut!
Enligt sedvanlig tradition passade vi på att gå ut och äta på vår en timmes långa lunch !!! Vi passar på innan alla barn kommer tillbaka från sommarlovet och vi får tillbringa alla luncher på vår arbetsplats.
Vi avnjöt en god vegetarisk lunch på mysiga Rosehills. Vi passade på att inviga vår nya kollega Maria i uteätartraditionen också. Hon kommer från Karlstad och har en varm och härlig dialekt! Det är utvecklande och roligt med nya arbetskamrater.
Sammanfattningsvis kan jag bara säga TACK för ännu en fin dag och en bra start på ett nytt läsår!
Även om jag somnade till i tio minuter direkt när jag kom hem...ovant för min lilla hjärna och min sommarlata kropp att aktiveras.

A och jag har ätit middag och man ska aldrig underskatta en vardaglig konversation vid matbordet! Där kan de mest fantastiska samtalsämnen dyka upp.

Nu ska jag börja läsa en bok som jag fick låna av en arbetskompis idag. Det är en triologi som skulle vara lättläst, underhållande och man vill tydligen inte sluta läsa när man väl börjat...så lets go for it!!!

PS:  Jag känner en frustration av längtan inom mig och ändå har det bara gått 2 dagar...haha...hur ska detta gå??? : DS

Ha en skön kväll!
Kram Anna




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar