"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

söndag 10 augusti 2014

Sista semesterdagen

Idag är det sista semesterdagen för 2014.
Det är blandade känslor med att ledigheten är slut och jobbet börjar!
Det har varit en fantastisk sommar och jag har njutit och haft det väldigt bra.
Som vanligt börjar jag känna när det är dags att sätta igång igen. Det är mycket spännande som händer på mitt jobb nu till hösten. Vi ska sätta igång läsprojektet " En läsande klass" på min skola samt en del personal som går på mattelyftet.
Imorgon sätter vi igång och det ska bli roligt att få träffa alla igen.
Alla mina goa fina arbetskompisar!

Samtidigt känner jag att jag skulle kunna vara ledig länge till...vill inte riktigt släppa frihetskänslan...haha.
Men jag är nöjd.
Jag har haft en underbar sommar med många upplevelser och tid  som jag fått tillbringa med mina nära och kära samt med H förstås!
H...jaaa...har bara fått blivit omnämnd som "en speciell person". Men nu tror jag att det är läge att kalla honom för H. Haha...det avanceras!
Jag skulle kunna skriva ett helt blogginlägg om honom och om oss och om hur det känns.;-)
Det har varit fantastiskt!
Jag tänker också att sommaren är inte slut ännu och framförallt är livet inte slut för att ledighet och sommaren är slut!
Det kommer en höst nu. Jag gillar början av hösten då man får kura in sig lite mer och tända ljus. Känna lugnet. Men sen kommer perioden mellan höst och vinter då energin börjar falna. Då brukar jag ha det lite tufft. Jag får hoppas att vi hittar på något som kan ge energi då...kanske under höstlovet.
Vem vet...jag kanske har en massa energi ändå detta år?

Till helgen ska vi fira min kära mamma som fyller 75 år.
75 år och så energifylld.
Fina mamma.
Vi ska vara i Sundsvall hos syster yster och fira.
Själv fyller jag 46 på fredagen.
46.
Det säger inte så mycket MEN varje födelsedag är en stor dag! Då har man fått levt ett år till och får förhoppningsvis leva ett år till!
Jag har så mycket att leva för och så mycket jag vill uppleva.

I sommar besökte jag en äldre person som jag lärde mig något av. Hon menade på att man vet aldrig hur länge man lever så och varje gång man ses kan vara den sista. Varje gång någon hälsat på henne så vinkar hon flera ggr tills hon inte ser den personen längre. Sen att man aldrig ska skiljas som ovänner pratade hon om också. En mycket fin och klok person.
Jag tänkte på henne igår när min mamma sa att man vet inte om man lever nästa gång man fyller år så hon menade att det var lika bra att fira och äta ute även om det kostar en del.

Det är sant.
Varje dag är en ny dag med nya möjligheter.
Fylld med viktiga händelser och jag vill inte slösa bort de möjligheterna.
Jag vill leva och vara lycklig och glad.
Jag vill aldrig bli en bitter person som kommer att ångra sig vad jag inte har gjort och jag vill inte ångra mig att jag inte tagit de chanser till lycka som funnits i min väg.
Jag hoppas jag vågar välja nya vägar som utvecklar mig och prova nya stigar i livet istället för att gå på gamla invanda.
Jag kanske ska våga öppna någon hemtrevlig bod med små  maträtter och en inredningsbutik, börja dreja egendesignad keramik...haha...många ideer och tankar finns det.
De ska bara genomföras.
Det är kanske som någon sa till mig att det är att ta beslutet som är svårast. Tiden innan man fattar ett viktigt beslut kan ta energi och man vet inte om man gör rätt eller fel. Men när beslutet väl är taget så ger det kraft istället. Förändringen i sig, det praktiska,  är inte svårt. Det ger kraft väl beslutet är taget.
Jag ser fram mot en massa härliga beslut och förändringar som ger kraft framöver. Haha...det gäller att tänka positivt!
Återigen...att våga följa sitt hjärta.

Nu ska jag göra min mage lycklig genom att äta lite seeeeeeen frukost såhär på sista semesterdagen.
Sen ska jag ringa min älskade dotter som kommer hem på torsdag. Min älskade Sanna.
Jag har inte fått någon morgonkram ännu av Albin men han har inte vaknat ännu.
Jag skulle bli väldigt lycklig om jag fick höra rösten på H också.

Det verkar återigen bli en dag i solskenets tecken.
Jag hoppas ni alla får en fin dag!
Kram Anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar