"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

söndag 17 augusti 2014

Söndagsmys med regniga vyer

Jag njuter.
Efter en underbar sommar med mycket värme och sol så är det ändå riktigt befriande i min värld med en dag i mitten av augusti som nosar med tillförsikt på hösten. Kontrasten.
Regnet som smattrar lätt men intensivt mot fönsterrutorna, den lite blekgrå färgen på himlen och dimman som lägger sig över skogen och bergstopparna.
En fin och avslappnande vy.

Soffan, datorn och tv:n är mina vänner idag. Det var längesen jag tillbringade tid framför tv:n på det här sättet. Jag kan nog nästan säga att det är mer än ett år sedan. Idag fastnade jag framför ett engelsk inredningsprogram på kanal 8. Det handlade om två familjer som skulle göra om sina hem för att få det som de önskade istället för att köpa ett nytt. De hade en viss budget och istället för att köpa ett nytt för dyra pengar så skulle de försöka göra om sitt hus enligt den budget de hade. Det var spännande och intressant för en husintresserad själ som jag.
De fick till det bra. Jag får nog följa det programmet i höst!

Jag har haft en underbar helg med vissa undantag...;-))
Sanna kom som ett paket till min födelsedag...utan papper såklart men med ett stort hjärta!
Älskade Sanna.
Jag blev väckt av henne på fredagsmorgon då hon kom och sjöng och hade ett paket från Albin och henne. Jag fick en jättefin sjal och ett fint nagellack.
Sen skulle vi åka till sjukhuset i Hudiksvall där jag hade en tid. Det var mindre roligt. Inte roligt alls faktiskt. Hm...Jag hade gärna tagit det besöket en annan dag om jag visste hur det var innan. Men nu är det gjort och nästa gång ska jag ha med mig någon dit som kan hålla mig i handen! Sanna kunde ju det men jag släppte av henne i stan innan.
Efteråt körde vi mot Sundsvall och till käraste syster där mina nära och kära var och tog emot mig med sång och paket.
Varm i hjärtat.
Mina fina.
Jag var tvungen att lägga mig och sova då jag inte mådde så bra efter sjukhusbesöket. Det var skönt och välbehövande.
Vaknade av att mamma kom in med en bukett blommor och choklad från ett blomsterbud.
Det var från H.
Jag blev så rörd och sååååå glad att han hunnit tänkt på mig mitt i marknadsbestyr och annat.
Dessutom följde det med ett litet kort med finaste orden på.
Så omtänksam och varm.
Det är nog rätt groda ändå...
Underbart <3

Dagen efter firade vi älskade mamma som fyllde 75 år. Vi åt middag på Lörudden. Det var otroligt gott med god service. Servitören hade full koll och var snabb. Fin utsikt mot havet. Jag åt rökta räkor med aioli till förrätt och halstrad sik med räkor, mandelpotatispure´ och dragoncreme. Mmm...mums!
Vi var alla så nöjda och vi hade en fantastisk dag för mamma tyckte jag.




Efterrätten åt vi hemma hos syster yster. Mätta och belåtna åkte jag, Sanna och Albin hem mot Nosemountain igen! Det gick väldigt bra...bilen ville åka i sin egen fart och vi var hemma på 1 timme och 45 minuter...
Somnade gott med Sanna i min säng.
Myyys.

I morse var det dags för henne att lämna sin stackars mamma. Alldeles för kort helg. Hon var dessutom lite förkyld och jag hade velat ha henne hemma några dagar till för att rå om henne ordentligt!
Men hon skulle kanske komma hem till helgen igen;-))= glad mamma!

Till helgen kommer också en annan mycket efterlängtad person.
H.
Som jag längtar och saknar.

Längtar gör jag också till onsdag då alla skolbarn är tillbaka!
Det ska bli riktigt roligt att träffa dem alla igen. Albin ska börja i 7:an på en ny skola...så det är många spännande händelser denna vecka!
Själv ska jag se hur spännande det blir när jag kommer in i gymlokalen igen!
Ett jobbigt men kärt återseende...
Myyys i soffan och passa på att tända lite ljus!
Kram Anna






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar