"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

måndag 22 september 2014

En skön hösthelg med besök på Dillö

Måndag - en härlig höstdag utanför mitt fönster.
Ser rönnen vaja av vinden. Den är så vacker mot den klarblå himlen.
Ligger nerbäddad och vilar idag.
Jag är förkyld. En vanlig förkylning. Men ont i huvudet, Täppt i näsan och lite hostig. Svullna ögon och öm runtom dem.Feber.
Det är ganska skönt att få möjligheten att ligga här och vila. Toulouse har tagit plats vid mina fötter och myser så gott.
Jag känner ett lugn inombords även om jag inte hade velat vara borta från jobbet! Jag har sånt flow nu på jobbet och det är roligt så jag hade velat fortsatt där jag avslutade i fredags. Men det gick inte idag.
Jag är inbjuden på en konsert också denna vecka så jag hoppas jag blir pigg tills dess!

I helgen var jag på ett underbart ställer som heter Västergården på Dillö. Det ligger på Torsö och är ett ställe precis vid Vänern som man kan hyra. Det var en som fyllde år som vi firade. Det bakades pitabröd i bakugnen,  och god fyllning stod uppdukad. God mat, god dryck och omklädningsrum inför badet. Det var utebad i vedeldad "tunna". Det var en stor tunna så vi fick gott om plats allihop. Jag doppade mig tom i kalla Vänern! Haha...inte likt mig som annars är en badkruka. Men det var så otroligt varmt i tunnan så då vad det bara skönt! Det var en mycket trevlig kväll och vi hade så fantastiskt trevligt att vi inte hade funderat så mycket på hur vi skulle ta oss hem...men allt löser sig till slut! Det gäller att känna till de basta goaste ungdomar.
Lördagen gick åt till att vila oss i form, då vi kände oss lite förkylda och dessutom hämta våra bilar som stod utplacerade på diverse ställen. Filmmys och fantastisk köttgryta tillagad av mannen med stort H!
Söndagen gick fort men jag måste alltid ner och göra  ett obligatoriskt besök nere vid Göta kanal och Vänern, eftersom det är så mysigt där. Det hör till att få se det en sista gång innan jag åker hem tillbaka till Hälsingland igen. Det har blivit höst och antalet människor minskat drastiskt. Det känns som om folk gått i ide. En lugn säsong väntar. Det borde finnas utbud för en höstsäsong också. Det är så väldigt vackert.
Västergården, Dillö

Utsikt  mot Vänern och Mariestad.
Sjötorp

Höst i Sjötorp



Till helgen ska jag åka till Stockholm. Jag ser verkligen fram mot det. Så nu är det till att vila sig i form!!! Höst i Stockholm är faktiskt lite mysigt...fast den här delen av hösten är mysig på många ställen. Jag har en längtan efter fjällen också på hösten. Den klara luften, de vackra färgerna och vyerna.
Men det var ett tag sen jag var till Stockholm. Senaste gången jag var där var mars, april eller något sånt. Då bodde jag på Hotel Birger Jarl en natt och sen med Sannapanna och Daniel. Det var mycket god frukost på Birger Jarl!Så nu längtar jag efter lite Stockholmsluft! Lite puls i gott sällskap! Icke att förglömma...god hotellfrukost! Men vet inte ens vilket hotell vi ska sova på ännu!

Ha en skön måndag.
Kram Anna






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar