"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

torsdag 16 oktober 2014

Badplatser i Barcelona - 12 dagar kvar

Idag har varit en mycket speciell dag i mitt yrkesliv...nu ska jag inte gå inte så mycket på det men kort sagt så var "stingslig" ett ledord för dagen.
Då kändes det skönt att veta att resan till Barcelona närmar sig!
Det jag har fått viskats i mitt öra när jag berättat att vi ska till Barcelona är charmen i att från att vara mitt i stadspulsen till att man inom 10 min kan vara nere på stranden!
Tyvärr åker vi inte riktigt i rätta badsäsongen för det kan vara en aning kallt i havet men har vi tur kan vi få njuta med lite solhäng på stranden och de som inte betecknas som badkrukor kan med god tur ta sig ett bad!
Om inte annat kan man ta sig en öl och mysa med de bästa och se ut över havet...vilket är som balsam för en nordisk stressad frusen själ. Så idag handlar mitt inlägg om många sköna stränder att besöka.



Barcenoleta
Den populäraste stranden för den ligger nära innerstaden.


Platja Sant Sebastia 
Den ligger i södra delen av staden.


Nova Icaria
Populär strand och är även utrustad för funktionshindrade.


Platja Mar Bella
Bra barnalternativ då den har en designritad lekplats och det finns även ett skateboardområde i parken som ligger intill.


Sitges
Nu återkom alltså stranden från de sevärdheterna jag skrev om i gårdagens inlägg. Vädret är ofta lite bättre här och det finns flertal stränder att välja på.



Montgat Nord
För surfintresserade ligger den populära stranden. Där är långa sandstränder som vi kan njuta på!



Caldes dÉstrac
Om vi vill njuta av fridfullheten och spa så åker vi hit! Det tar ca 45 min. med tåg.

Något som jag måste forska mer om är om det finns någon tempererad utomhuspool...för OM det av en händelse skulle finns någon badkruka i sällskapet...vill inte direkt uttrycka mig att det är just jag...men en viss risk finns att det är så...;-)
Jag vill ju inte kylas ner i det varma klimatet ;-) Men det är väl ingen risk då jag förväntar mig att mr H håller mig varm under resan!

Jag har nyss bokat tågbiljett och flygbussbiljett så det är checkat och klart!
Det är bar å åk!

Ett litet tips för resten av dagen om det är någon som sprider negativ energi omkring dig och är lite stingslig..(lovar att det känns mycket bättre):

Sänd ut ett leende och det vänder åter tillbaka till dig.
Kinesiskt ordspråk

Have a nice day!
Love from Anna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar