"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

tisdag 14 oktober 2014

Barcelona 14 dagar kvar - nedräkningen har börjat!

Idag är det 14 , snart 13, dagar kvar tills vi vid den här tiden på dygnet kommer att ha insupit den spanska Barcelonaluften!
Därför tänker jag plåga er kära läsare med att blogga om Barcelona fram till resan. Det kommer att bli inlägg av olika kaliber och olika inslag men det kommer alltid att finnas en koppling till Barcelona. Jag tänker slå två flugor i en smäll. Ni ska få följa med på min egen kunskapsresa om Barcelona så jag inte är helt vilsen när jag kommer ner.

Det kan hända att det finns andra inslag i mina blogginlägg också eftersom jag har så svårt att låta bli att berätta om roliga eller mindre roliga saker som händer under mina dagar som människa på denna jord.
Som i dag...som har varit en ovanlig dag på sitt sätt.

Jag fick ett meddelande från min kära kusin som jag inte träffar ofta, men som är här och jagar älg denna vecka, och han undrade om jag bjöd på middag idag. Självklart! Det var en glad överraskning och vi har haft en härlig kväll med god mat, lite choklad...eller ganska mycket choklad...och lite prataikappstund.
Mysigt!
Det blev ingen träning och mycket choklad.
Men vad är viktigast för själen?

Tillbaka till Barcelona!!! Jag tänker inte göra ett långt inlägg ikväll men tänker helt enkelt börja med lite allmän fakta.
Varning: ni som växte upp och gick på mellanstadiet och högstadiet på 80-talet kommer väl att känna igen er i faktauppställningen som kommer här!

Barcelona - Kataloniens huvudstad
Andra största staden i Spanien efter Madrid.
Yta: 100, 4 km2
Valuta: Euro
Språk: Katalanska/spanska
Folkmängd: 1 603 178
Tidsskillnad: Samma zon som Sverige
Klimat: Medelhavsklimat med varma och fuktiga somrar och milda vintrar. Medeltemp i okt är som lägst 15 grader och som högst 21 grader.

Barcelona



Godnatt kära människor.
Några visa ord (kanske inte så visa men tänkvärda får jag hoppas!) som kommer från mina egna önskemål om livet.
Det är många vardagar under livet. Det är faktiskt fler vardagar än helgdagar...haha...enkel matematik!
Så lev för vardagarna också.
Framförallt för er som har någon ni älskar och kan dela er vardag med under samma tak...var tacksam över att ni kan dela dem med dem ni älskar, att ni inte är ensamma och gör det bästa av alla dagar inte bara helgerna.
Kan inte hjälpa att jag känner ett uns av ensamhetssting...det blir helt enkelt för mycket med "ensamma" vardagar och dessutom några helger också.
Jag hoppas ni får en underbar kväll, natt och en underbar morgondag!
Peace and love, Anna





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar