"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

onsdag 8 oktober 2014

Drömmar och frustration

Idag vaknade jag och kände ett sorts välbehag i hela kroppen...trots det som mötte min blick när jag slog upp mina trötta ögonlock.
Regnet öste ner diagonalt från en grå himmel och trädgrenarna vajade i vinden.
Jag låg först och kände mig nöjd med att få ligga under täcket och värma min kropp. Jag blundade och var tacksam för att jag kunde faktiskt lyxa till det och mysa en halvtimme och vakna till.
Det finns vissa stunder under hösten och vintern som jag tycker är underskattat.
När jag vaknar och är varm i kroppen och påslakanet är sådär lagom mjukt och lent mot kroppen och huvudet har sjunkit ner och hittat en skön passform långt ner i kudden...så är det alldeles tyst i huset, lite halvmörkt och ett speciellt lugn precis innan allt vaknar till...och man har tiden att mysa.
Det är en ny dag med nya möjligheter och man är fulladdad och man vet inte vad dagen kommer att innehålla.
Det är en skön känsla med lugnet som råder på morgonen.
Sen så är känslan när man vet att man får somna om ännu mer ljuvlig...vilket inte inträffar alltför ofta men desto skönare när det händer!!!

Jag hade riktig hemlängtan under hela arbetsdagen idag!
För när jag kommit upp ur min sköna säng och insåg att det skulle vara en riktig höstruskdag så ville jag bara utnyttja de pengar jag betalar för mitt hus och njuta av det hemmavid...;-)
Arbetsdagen gick ändå fort med spännande nya inslag och ett studiebesök som satte fart på mina kreativa tankar!
Jag hämtade A och körde med gaspedalen långt ner mot golvet för att äntligen få komma hem in i värmen.
Min plan var redan utlagd så efter jag intagit lite god mat från igår så intog jag soffan, tände ljus, satt på tv:n med bakgrundsvolym och konstigt nog slöt sig mina ögon och jag försvann någonstans tills jag vaknade av att ett pling.
Det var min kära syster som så stolt var tvungen att skicka ett kort på sin nya kära ägodel...en Iphone 6, 128 gb!!!
Motiveringen till hennes nya inköp var att hon måste vara först...före barnen...
Min syster i ett nötskal ;-)
Hennes barn hade informerat henne om att hon kunde spela in en långfilm nu. Är ganska övertygad om att nu kommer min syster att filma..och i de filmerna kommer det mest att medverka hästar i alla möjliga och omöjliga situationer.

När jag vaknat till efter min eftermiddagstupplur kände jag att NUUUU ska det hända något i mina vakna drömmar!
Hus- och hem och boendedrömmarna!
Fram med datorn och in på Hemnet.
Choklad hittade jag också av en konstig anledning...

Låt se...vilken ort...vilket län...lantligt läge...stadsläge...???
Det är så underbart att få drömma sig bort att få känna sig fri att kunna välja att bo där man vill utan att behöva ta hänsyn till såna trivialiteter och reela omständigheter såsom barn och skolor, pengar och jobb ;-))!
Ett hus nära vatten, ett hus där man bara behöver flytta in och bo...sådär en 6 miljoner gör ju ingenting i drömmarnas land;-))

Jag mår verkligen gott när jag får drömma mig bort och då känns det faktiskt som att det är möjligt. När jag ser huset så lever jag mig in på något sätt...( jag har aldrig påstått att jag är normal ;-)) och tänker mig in i hur det skulle vara att bo där...i det huset på den orten...och då känns det som om jag har gjort det och kan flytta vidare till nästa ort...haha!
Jag har i många år funderat på det ultimata stället att bo på.
Det är verkligen svårt tycker jag!
Kan avslöja att jag brukar googla på:
"bästa stället att bo på", " charmig småstad "
Kan också avslöja att jag ännu inte fått något klokt svar på de sökorden!

Jag kanske måste anlita någon sökmotoroptimerare som har koll på vilka sökord jag ska använda mig av.

Jag tror att jag skrivit det förut, och det kanske är en utopi men jag inbillar mig att bara man är nöjd med sig själv och man har en tillfredsställande uppgift här i livet och får tillbringa tiden och boendet med den/de man älskar så spelar stället där hemmet är mindre roll.
Det är klart att det blir bara mer pluspoäng om det tilltalar också men grundbehovet med kärlek, tillhörighet och intellektuell tillfredsställelse är större.

Jag har lite frustration i kroppen just nu!
Funderar på framtiden.
En av de sakerna jag funderar mycket på, som man kanske kan ana i mina bloggtexter handlar om livet i stort och smått men mycket just nu om framtida tankar om boende, kärlek, resor och jobbdrömmar.
Igår blev det lite jobbigt för då blev det en hake de framtidstankar som jag haft lite ideer om.
Det slogs lite i spillror i går kväll.
Jag orkar inte ta till mig det just nu för det känns jobbigt och jag vet inte riktigt hur jag ska hantera den situationen.

Tur att jag får ett romantisk känsla och ett fånigt leende genom att se all spirande kärlek i "Bonde söker fru"...haha...där finns det bara möjligheter och massor av kärlek och värme!

Ha en skön kväll!
Kram Anna




















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar