"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

torsdag 9 oktober 2014

Glad torsdag!

Idag är en ny ruskig höstdag men vad gör det när man kan vara inomhus!;-)
Det gäller att se det positiva i tillvaron när hösten utmanar med sin minst charmiga sida...men alla mynt har två sidor...så att vara inomhus och se det ruskiga gör inte så mycket.
Vissa dagar går det lättare att se de positiva sidorna än somliga dagar.
Efter regn kommer solsken!

I morgon är det fredag och helgen stundar in.
Efter jobbet drar jag söderut för att spendera helgen med saknade och efterlängtade Perssonsklanen!
Älskade H.
Det ska bli underbart.
Jag längtar mycket nu.
Närhet.
Värme.
Beröring.
Kärlek.
Bus.
Skratt.

A har provat att gå på sin gamla skola idag och han har bestämt sig för att börja där igen. Det känns skönt att han tagit beslutet och att ta beslut är så befriande. Jag vet hur det är. Konsekvenserna är både positiva och negativa men han har ändå fattat ett beslut och det kommer att kännas skönt för honom. Men jag upplever att han varit så positiv och lycklig sen han började åk 7. Hans sociala liv har förändrats också. Han är ofta på fritidsgården och umgås med kompisar. Jag tror det är bra för ens självkänsla att man får spegla sig i andra i samma ålder.
Samtidigt behöver han egentid men det hinner han få på tisdagar, torsdagar och under helgerna.

S åker till sin älskade D i helgen. Det känns underbart att hon var hemma förra helgen så jag fick pyssla om och kramas med henne.
Jag skulle plocka i hallgarderoben idag och hittade många av hennes skor och då var det som om hon var här hemma...men det var hon ju inte.

Det börjar närma sig Barcelona-resan!
Idag hämtade jag A:s pass på polisstationen. Så nu är allas pass ok.
Bara att räkna ner dagarna!;-))

Det ska bli såååå kul!
Hoppas såklart på sol och värme.

Det var någon som funderade på mina tankar jag skrev om i går på bloggen. Där jag skrev om att jag fått reda på något som grusade mina framtidsplaner.
Det var någon som undrade om jag var ledsen.
Så jag tänkte att det kan vara bra att skriva och förklara så ni inte behöver fundera så mycket.
Det känns för jobbigt att ta tag i de tankarna nu då jag ändå inte kan påverka dem just nu. Inte ensam iallafall.
Så "duktig" som jag är försöker jag lägga de tankarna i ett fack åt sidan så de inte tar energi just för tillfället för det är inget jag kan påverka. Jag har ingen lösning men rätt som det är vaknar jag och har hittat världens bästa Karlsonskalasklisterlösning!!!
Det är som det är just nu.
Jag är inte ledsen ...eller något så ni behöver inte oroa er.
Jag känner mig mer uppgiven och fundersam på hur det ska bli och hur det ska kunna lösas.
Men jag har lagt det åt sidan för tillfället och fokuserar på mer energigivande tankar.
Dessutom fick jag en liten hint att det kanske inte alls var så som jag uppfattat det hela.
Det är som det är och det blir som det blir, sa hundraåringen som försvann.

Jag har packat.
Är redo för att få en mysig helg.
Tillsammans ;-)
Med risk för att låta tjatig ( och detta kan vara bra för er som är oroliga för mig att läsa):
L Ä N G T A R
S A K N A R
L Y C K L I G

Jag hoppas ni får en fantastisk skön avkopplande helg!
Kram Anna




3 kommentarer:

  1. Nice! Bara lie avundsjuk på Barca resa😊

    SvaraRadera
  2. Glömde säga att Du ser pigg, kry och snygg!

    SvaraRadera
  3. Tack;-)) Du glömde också säga vem du är!

    SvaraRadera