"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

onsdag 1 oktober 2014

Underbar helg i vår fina huvudstad Stockholm


Igår var Albin iväg på gymnastik med massor av tjejer! Det lät som en väldigt bra och rolig träning men jag blev portad av A. Han vill inte gå på samma träning som mig...vilket man visserligen kan ha en viss förståelse för...;-)) Tror inte jag hade uppskattat att ha min kära mor med heller...eller far för den delen med på gymnastik när jag var 13 år. Så jag får väl passa på att träna uppe i gymet när A har sin gymnastik istället!

Helgen var fantastisk! A och jag åkte tåg ner till Stockholm och det var mysigt! När vi kom fram så mötte M upp och hämtade A.
Då började stora äventyret att hitta i Sthlm!
I stan har jag vanligtvis inga problem att hitta men jag skulle ju hitta min virrpanna H bland alla människor , bland de som bor där i vanliga fall och även bland de som intar city över helgen, som vi!;-)
Efter många turer så fann vi varandra och tog en fredagsöl, after work-öl, på centralen medan vi inväntade H:s syster och man. Det kändes underbart att se honom stå där mitt i Stockholm. Kändes som i april...
Vi åkte till hotellet som låg i Sundbyberg. Det var jättemysigt och för en inredningsintresserad person som mig så var det industriell inredning. Med varma detaljer. En alldeles lagom blandning av kallt och hårt som mixades med mjuk belysning i olika former och varma färger. Hotellrummet var litet men även det fint inrett...och sängen var helt underbart skön!!! Hade faktiskt kunnat tillbringa helgen i den ...haha!
Men vi åkte till Solvalla på hästauktion! Det var första gången jag var på en det och med lite öl och cider samt i trevligt sällskap så gick det ju riktigt bra.
En ny upplevelse!
Vissa av oss fick, med vissa påtryckningar, med oss den mest intresserade i sällskapet hem till hotellet och ut på restaurang innan klockan slog det magiska klockslaget 22 då alla kök stänger.
Vi gick på The Public och åt. Det var otroligt god mat där.
Efter en del beslutsvånda så valde jag till sist att äta plankstek. Köttet smälte i munnen och det var mycket vällagat. Vi var alla nöjda med vår mat. Sen gick vi på Greta Garbo och shakade loss litegrann! Det var jättetrevligt!
Trötta i våra dansben så slängde vi oss till sängs och somnade ganska omgående!
Hästauktion på Solvalla!
Plankstek på The Public - gott!


På lördagen vinkade vi farväl åt den hästintresserade som ville tillbringa sin dag på Solvalla medan vi andra åkte in till ett soligt men lite blåsigt city. Vi strosade på och hade det mysigt. H köpte kläder...fina...;-) inte helt glädjefylld och inte så villigt men ändå nöjd när det var betalt...tror jag! Sen mötte vi upp älskade S och D som hade besök av Stina från Lidköping. Vi fikade med dem och hade en mysig stund innan de skulle rusa vidare. Vi överraskades av att Johanna, H:s dotter, också var i Stockholm, så vi fick till en date med henne också! Roligt!
Vi var lika trötta som efter vår danskväll så vi pallrade våra trötta ben till hotellet och kröp ner och sov en stund medan vi väntade in vår hästintresserade man. Sen var det nya tag! Duscha, fixa till oss, en öl eller två, iväg på samma restaurang igen...vi var lite sena så klockan var någon minut över 22 och det var det enda stället som vi fick komma in till då. Men det gjorde oss icke besvikna utan fick njuta av ännu en god middag. Denna gång valde jag Hälleflundra. Det var minst lika gott som planksteken. Mmmm....Jättemysigt!
Med glada steg fortsatte vi och gjorde en favorit i repris! Garbo igen! Vi dansade och hade roligt hela kvällen. Njöt sedan av den sista natten i den sköna sängen.
H på shoppingtur;-)

Upptagna i mobiltelefonernas värld...

...även Ann-Sofie.

Glada middagsgäster på The Public

Lite trött partyprinsessa...


Söndagen tillbringade H och jag på stan innan våra tåg skulle gå åt skilda håll. Vi åt en god middag på Holiday med massor av mat!
Det blev ett abrupt avsked då vi precis hann i tid till H;s tåg och det var massor av människor där som skulle iväg. En snabb puss och sedan iväg.
Jag strosade lite innan A, M, S och D kom. Vi pratade en stund och sedan åkte A och jag med tåget till Ljusdal. Jag tror jag somnade innan jag hann blinka. Jag var verkligen glad att jag valde att åka med tåget. Skönt!

Nu har tre dagar gått och jag har haft intensiva arbetsdagar. Jag har varit så trött när jag kommit hem och jag känner att hösttröttheten kommer över mig. Men det är bara att vila när jag kommer hem.
Jag känner en viss oro i kroppen också.
En ovisshet.
Känner en längtan.
En förhoppning om något nytt.
Vill ha närhet.
Tillsammans.
Saknar.
Vill mer.

Ha en bra höstkväll och tänd många ljus och njut av den stilla tiden och kryp upp och mys med någon du tycker om!
Det skulle jag ha gjort om jag hade den möjligheten!
Själv ska jag nog titta på någon bra romantisk feelgood film och drömma mig bort!
Kraaam Anna




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar