"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

måndag 10 november 2014

Namnbyte vore på sin plats idag!!!

Borde väl byta namn på denna blogg inom det snaraste!
Haha...känner inte riktigt igen mig i bloggnamnet längre.
Det verkar som jag bara skrivit inlägg i dysterhetens tecken på senaste tiden och idag skulle jag nog kunna byta namn till annas-angry-irritated-lonelywolf-lusttogoanywherealonewhereonlyhappyenergeticpeoplewhogiveslotoflovelives!!!

Jag skulle kunna SPY ut en massa okvädesord här i cyberrymden idag men något inre stoppar mig trots allt. Och det är ju tur!
Jag är så trött på mitt beteende.
Jag är så trött på att jag anpassar mig efter andra.
Jag är så trött på att jag ger till människor som inte behöver att jag ger.
Jag är så trött på mig själv som måste känna att alla ska ha det bra.

Alla har ett val.
Alla val har konsekvenser.
Alla får ta ansvar för de valen och de konsekvenser som valen ger.

Även jag.
Jag behöver inte rädda världen.
Jag behöver inte ta ansvar för andras val.
Faktiskt.

Jag väljer nu att få ut LITE av min sinnestämning här på bloggen ikväll.
Måste ventilera ut lite inre frustrationer.

Nu väljer jag att inte skriva något mer för det kan bli så fel.
Jag väljer att lägga min frustration på matlagning och vilken kryddig mat det kommer att bli ikväll.
Känner mig vild.
Känner mig argt busig och trotsig.
Men när jag tänker efter känner jag mig även "happy".
Så jag byter inte namn trots allt.
I att vara lycklig ligger också att jag får känna och ge uttryck för alla de känslor jag har inom mig!
Hela känslospektrat!
Så i grunden är jag lycklig men just nu ligger det en bolmande rykande eld redo att få komma ut...haha...poetisk mitt i allt!!!

Man kan ju tycka att det är tur att ingen finns i min närhet ikväll samtidigt kan man utnyttja denna energi och vända den till något positivt..så på det sättet är det otur att jag är ensam ikväll!
Djurisk.

Ha en bra kväll hela cyberrymden!
Det kommer en annan dag i mitt liv och den inträffar förhoppningsvis i morgon.
Grrrr...
Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar