"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

tisdag 9 december 2014

I ett huvud fullt av ideer!

Det är inte lätt att fungera normalt när ens hjärna sätter igång och producerar framtidsplaner och vill sätta igång ideer som den går och processar fram!
I går på kvällen satt jag och tittade på min nuvarande situation och bestämde mig för vissa mål som jag vill uppnå.
Både personliga och ekonomiska.
Sen spaltade jag upp hur jag ska nå dit.
För att nå till mina mål måste jag fördjupa mig och skaffa mig lite nya kunskaper...och det känns inspirerande.

Jag hittade  bl a några böcker jag ska läsa och förkovra mig i för att få mer kunskap.

Det känns inspirerande att ta tag i mina mål och ta de små stegen på väg mot delmålen.
Min inställning är att ha roligt på vägen och leva.
Sen har jag drömmar som jag vill uppfylla och vissa av dem innefattar andra personer förutom mig så de kan jag inte planera själv.
Det är det som är en del av glädjen tycker jag...att få ha framtidsdrömmar tillsammans och mål och jobba mot dem tillsammans. Det skapar mer "vi-känsla"...kittar ihop personer och fördjupar en relation.

Innan jag kan planera fullt ut så har jag en stor händelse framför mig som jag vill ska vara över.
Det tar stor psykisk kraft från mig och energi periodvis sedan glömmer jag bort det en stund innan det tar över mina tankar igen...eftersom det känns så overkligt att jag är i den situationen.
Det känns som om jag inte kan leva fullt ut innan den är klar.
Men min förhoppning är att den ska vara över nu innan sommaren och att jag sedan kan släppa det och gå vidare för att nå framtidsdrömmar och mål.

Jag är lite frusen ikväll och ska nu tappa upp ett hett bad, med massor av skum och krypa ner i badkaret och känna värmen sprida sig i hela min kropp!
Ryser redan av välbehag...Skönt!

Imorgon ska jag vara servitris på elevernas Nobelmiddag!
Vem vet jag kanske byter yrke efter morgondagen!;-))

Have a nice evening!
Kramar Anna





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar