"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

måndag 30 mars 2015

40-timmar av trevligheter

Helgen har tillbringats på havets vågor!
I fredags åkte jag med glatt humör iväg på minisemester. Den skulle tillbringas med herr Håkan Carl Magnus, Sanna och hennes Daniel.
Med förväntansfull själ satte jag mig på tåget mot Stockholm. Där skulle jag möta upp min älskade dotter med pojkvän samt min alldeles egen SEO-nörd. Stämningen höjdes under färden och jag fick den briljanta iden att köpa en öl på tåget. Det behövdes inte mycket för att mina mungipor gick upp mot ögonen.
Väl framme i Stockholm var han där...mannen som får mitt hjärta att slå dubbelslag och får mig att le fånigt. Men det kan jag ju inte säga högt alltför många gånger!
Vi tog en till öl medan vi väntade på Sanna och Daniel och sedan begav vi oss mot båten som skulle ta oss från Sverige till Finland.
Vi vilade en stund och njöt av champagne innan vi gick och åt en hejdundrandes buffe.
Alldeles lagom mätt gick vi vidare mot dansgolvet och där startade min danskväll som höll i sig större delen av natten!
Jag fick släppa loss ordentligt, som jag älskar...kavaljerna växlade...Sanna, Sanna och Daniel, Håkan samt ingen mindre än me myself and I. Jag dansade till slut i trasiga strumpbyxor och utan skor! Men vad gör väl det när det är paaarty!
Vi avslutade danskvällen med en ny kvinnlig bekantskap. Den var inte så trevlig men annorlunda och gjorde mig mållös. Jag beundrade H som var lugn och sååå resonlig. Vi var båda överens om att vi kunde klara oss utan henne men vad gör det när vi hade så roligt ändå!
Väl i hytten kröp vi ner i samma bädd och ...tvärsomnade!

Dagen efter kändes det i hela kroppen hur roligt det varit kvällen innan även i huvudet. Det var ju inte direkt så att jag headbangat när jag dansade utan det berodde på något helt annat!
Det var det stora vätskeintaget som gjorde sig till minnes.
Jag hade kunnat sovit en hel del till men ungdomarna var pigga och ville äta frukost och ta oss med ut i Helsingfors för att se den finska staden.
Det var en uppiggande promenad med regn och blåst men är man turist så är man och då ger man inte upp i första taget!
Vi strosade genom fiskekyrkan, tog en våffla på marknaden och gick in i Stockmans sen gav H och jag upp och satte oss på en pub och tog en öl. Det var ett klokt val av oss.
Vi kände oss ändå lite kulturella och ville se mer av staden Helsingfors och då kom min älskade kloka underbare på den ypperliga iden att ta en spårvagn för att få åka runt och se lite.
Så vi hoppade på första bästa spårvagn och åkte runt, runt, runt...och vad såg vi...en hel del byggnader...tills jag tittade på min käre Håkan och insåg att hans ögon var riktade mot golvet.
Han sov!

Sen gick vi alla tillbaka mot båten igen. Vi la oss för att vila och somnade skönt. Jag hade nog sovit ännu om inte Sanna och Daniel hörde av sig och saknade oss. De kom med kaffe till Håkan och de var så snälla att vi fick vakna till. De var så vackra och uppklädda och Sanna sa så fint att "ikväll mamma behöver du inte känna att du måste dansa där vi är".
Haha...min älskade dotter!
Det var ett fint sätt att uttrycka något helt annat.
H och jag var i ett helt annat tempo den kvällen och gjorde vårt allra bästa att komma i form men insåg att vi inte skulle komma i samma form som kvällen innan. Men det var jättemysigt ändå och vi tog oss allt en dans eller två, spelade lite spel och det slank nog ner en pizzaslice innan älskade Sanna och Daniel kom. Hon hade använt sin nyinvigda ålder 18 till att utnyttja alla sina rättigheter. Hon var så att säga väldigt glad i hågen och det verkade som de hade haft väldigt skojigt utan mig på dansgolvet!
Dagen efter smakade frukostbuffen mycket godare än dagen innan och vi packade ihop och tackade för oss innan vi landsteg Sverige igen!!!

En underbar rolig och mysig helg med mina älskade.

Idag är jag ganska trött i ögat.
Dessutom gjorde jag något jag aldrig gjort förut.
Jag körde i diket.
Men det går jag inte in på nu utan jag mår bra och ingen kom till skada...det är huvudsaken!

Nu är vi inne i påskveckan och jag har tjuvstartat med ett påskägg som låg här mitt framför mig...undrar vems det är egentligen???
Får nog reda på det snart...haha!
Ha en skön kväll!

Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar