"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

fredag 22 maj 2015

Cosy Friday

Efter en hektisk tid är det ganska skönt att bara vara och njuta en fredag.
Fredagskänslan har liksom krupit in i kroppen med lite fredagspulsradio på hög volym och efter lite fejning så hällde jag upp ett glas rött vin, bröt loss 2 bitar av Lindts mörka sea salt choklad och satte mig skönt tillrätta i soffan och bläddrade i nya "Lantliv" som hade kommit i brevlådan idag.
Det är livskvalitet.
En stund av total livslyx.
I brist av annan lyx.

Jag hade såklart föredragit att få njuta av fredagen i "tillsammanslyx".
För det är bäst.
Men vad gör man när det inte går...jo man är kreativ och tar tag i sitt liv och ser till att hitta njutning i det som finns i närheten!
Som att dricka lite gott och äta en bit choklad...haha...lite sorgligt...och tragiskt att jag sitter här på en fredag alldeles ensam när det kunde ha varit så mycket mer myyyys.
Men det är ändå ganska mysigt när H ringer och berättar hur han tränat och varit nyttig för då känner jag mig också som jag varit nyttig. Det är ju jättebra!
Då kan jag sitta här och dricka vin och äta choklad och känna mig som jag också har tränat! Haha...det gäller att ta till sig allt det positiva och inte tänka att här sitter jag och gottar mig medan han tränar...näääärrråååå det gör jag inte!
Men jag saknar och längtar. Kunde tänka mig en massa nyttiga saker att göra om jag haft sällskap!

Jag ska ägna mig lite åt bloggen ikväll hade jag tänkt mig. Få till den lite bättre efter min smak.
Det är så roligt att jag åtminstone har fått in några av bloggarna jag följer som ikoner på sidan. Då kan jag följa dem hela tiden. Bra va???

Jag hoppas ni har en underbar fredag med mycket mys och härlig samvaro. Det kan hända att det blir ett till inlägg ikväll...i brist på annat...haha!
Eller inte...
Skickar en hälsning till  mina goa vänner som just nu är i Sandhamn och ja jag skulle gärna varit med er men...nu är jag här och ni är där! Ha det så gott!














Frid.
Kram Anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar