"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

torsdag 28 maj 2015

En helg full av festligheter

Ibland fylls almanackan av roliga händelser och nu är det återigen dags!


I dag åker jag ner till Stockholm där jag ska möta upp min söta S och vi ska på något sätt ta oss in till stan med bil...ett äventyr i sig...och leta upp en parkering där jag slipper fickparkera...haha...jag tankar nog extra istället och kör runt några varv till det finns en plats med gott om utrymme! Hotellet ligger vid Odenplan. Där ska vi mysa och umgås samt gå ut och ta ett glas gott vin tillsammans.
Jag har även fått den stora äran att smörja in henne med "brun utan sol-kräm" men bara på ryggen som tur är...för det är ju synd om hon är randig på hela kroppen tills på fredagen då hon ska bära en fin balklänning.´
Det känns lite lyxigt att få träffa S vid två tillfällen denna vecka. Även om tiden är knapp så har jag ändå fått sett henne, kramat henne och pussats och myst!
Det ska bli så mysigt och underbart att få ha lite "hängtid" spontant med henne!<3
H kommer också upp till Stockholm i jobbsammanhang och det blir också hotellmys om så bara för en natt. Men jag kommer att få tillbringa helgen med honom och det ser jag fram mot för jag lääängtar efter honom nu.
Två veckor sen sist igen.
Tiden rullar på så sakta och sen när det är dags att träffas så glömmer man bort att det gått så lång tid för då är jag så glad att se honom.
A är hemma hos sin morfar och mormor för han är riktigt förkyld.


På fredagen ska vi åka vidare mot Strängnäs där S fina pojkvän D bor. De ska ha studentbal och det ska vi få vara med på och D ska tydligen vara toastmaster också och hålla välkomsttal utanför slottet där balen ska vara!
De är ett sånt fint par S och D. De är så gulliga med varandra och skrattar mycket ihop. Jag känner stor värme till D också för att han visar sån omsorg om S. Det ger plus i modershjärtat!!! ;-))
Jag hoppas på ett fint väder och få se och göra Strängnäs. Jag har bara åkt igenom Strängnäs när jag var lite yngre och jag åkte med mina föräldrar på väg ner mot min barndomsort. S säger att det är mysigt där.
Och jag älskar ju att upptäcka nya ställen, små orter som lite större. Det är väl en småstad vad jag kan förstå.
Efter vi tittat på de söta tu åker vi vidare ner hem till H.
Det är så vackert där han bor och speciellt såhär på våren och sommaren.
Det är ljuvligt.
Det blir väl kanske sent så vi hinner inte med så mycket mer än att bara vara och förbereda inför lördagen. Hinna hem till P, H:s son, och mysa med honom också.


På lördag ska vi ha en heldag med en massa aktiviteter! Det är tydligen jippo i lilla staden där H bor. Det ser jag fram mot!
Senare under dagen ska H och jag iväg på båttur med ett av företagen som H jobbar åt.
Berättar mer om det efter helgen.


Söndagen får jag tillbringa i bilen...förmodligen lite smått trött...på morsdagen...men vad gör väl det...får väl sitta och njuta av förhoppningsvis en del minnesvärda händelser från helgen!


Så just nu känns livet gott!


På väg...igen.
Tillsammans :-)
Kärlek.


Ha en skön helg!
Kram









Inga kommentarer:

Skicka en kommentar