"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

lördag 23 maj 2015

Lördag med mysig mammatid

Vaknade ganska tidigt för att vara en ledig lördagsmorgon och kom på att jag lovat mamma en utflyktsdag!
Så jag ringde upp henne och hon var redo för lite äventyr med sin yngsta dotter. Vi åkte till ett soligt men blåsigt Hudiksvall som bjöd på sin naturliga skönhet.
Vi sprang och kollade i alla möjliga affärer och till sist var det fikadags. Det bidde en toast med sallad samt en otroligt god toscakaka!
Mamma fyndade bl a en somrig klänning. Vi besökte St Erikshjälpen där jag fick en fin tygtavla med elefanter för 34 kr!!!
Sen åkte vi över Näsviken hem och stannade till på Hälsinge linneväveri och även på en loppis.
När vi kom till Ljusdal så åkte vi förbi min kära kusin A och hennes goa familj. De fixade ute och skruvade altantrall. Efter det åkte vi hem.
Mysigt att få en liten dag med mamma.




Nu sitter jag här i soffan och bloggar och tänkte precis gå ut och klippa gräset när det plingade till i min telefon.
Det var grannarna här bredvid som skrev "Melloparty!".
Jag ska gå över till dem och titta på mellon, äta och dricka lite gott!;-))
Klippa gräset får bli i morgon! Dessutom erbjöd sig mina fina grannar att jag skulle få låna deras åkgräsklippare!!! Yes!

Idag är det en annan stor dag.
Det är Vivans dag.
Vivan är H:s älskade mormor.
Hon fyller hela 88 år idag och är pigg som en lärka i skyn!
Jag önskar så att jag hade kunnat vara med och firat henne.
Men jag kan inte vara med överallt...hur mycket jag än önskar och vill.
Så ett stort rungande grattis till fina Vivan.

Önskar er alla en härlig "mellokväll" och vi håller tummarna för Måns ikväll.

Kram Anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar