"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

tisdag 26 maj 2015

To be or not to be

Vissa stunder klickar det till - hör och häpna!
Det känns så solklart och det finns inga oklarheter hur situationen ser ut - i verkligheten.

De senaste dagarna har jag funderat en del på framtiden och man kan lätt säga att det känns som ett enda virrvarr. Virrvarr är inte jag. Jag trivs inte i det helt enkelt. Jag blir stressad och det tar mycket energi.
Jag tycker om att ha mål framför mig men älskar samtidigt spontanitet som gör livet och kryddar till allt. Får mig att känna glädje. Men en ram, ett övergripande mål är viktigt för att jag ska må på topp. Jag vill veta åt vilket håll jag ska styra mot sen kan stigen dit vara krokig och det kan hända saker som gör att man måste ta en annan väg.
Jag tycker om att ta ett steg framåt som leder någonstans. För mig känns det en aning planlöst och att stå och stampa på samma ställe för länge gör att jag tappar energi.
Nääääeeeee....jag måste arbeta mot ett mål som leder framåt och till något positivt.
Ta beslut.

Nu gäller inte framtiden enbart mig.
Den innefattar så många nära och kära!
Många att ta hänsyn till.
Därför vill jag inte ta steget framåt ensam utan återigen..."tillsammans"!
"Samarbeta" och känna att man vill samma saker och planera för att det ska ske.
Jag börjar fundera på om jag är knäpp! Om det bara är jag som vill saker och säger dem...om det är så måste jag upplevas som väldigt jobbig.
Jag vill höra, jag vill känna, jag vill veta.
Tydligt.
Att det inte bara är jag som vill framåt.

I dag fick jag den briljanta idén , haha...ja jag får sååååååå många ideér...alla är inte lika briljanta men bättre att de kommer än att jag ska var totalt idéfattig och bara sitta här och inte ha något mål utan bara vänta på att något ska hända. Då skulle jag förmodligen bli tokig!
Jag ville försöka konkretisera mitt "virrvarr" och få ur "virrvarret" ur hjärnan så jag kan släppa det och försöka få en bild av hur min/vår verklighet faktiskt ser ut just nu och hur JAG önskade att den var. Bara se på den helt realistiskt.
Jag ritade helt enkelt upp som en karta över situationen och min önskvärda och för mig blev det oerhört tydligt hur komplicerat allt är och det blev konkret hur det "måste" bli.
Det är lättare att tänka utifrån den bakgrundsbilden.
Med den som grund så är det gäller det att hitta vägar att nå det mer långsiktiga önskvärda målet.

Det önskvärda målet är definitivt något positivt och spännande och kan uppfyllas men det är faktiskt vägen dit som är alltför lång och för att klara av det måste det finnas lite små mål under vägen som måste uppfyllas för att orka med att nå det önskvärda målet.

Jag älskar djupt och jag vill.
Så otroligt mycket.
Men inte ensam

Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar