"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

onsdag 10 juni 2015

If and buts...just do it!



Vissa dagar är jag så himla solklar och beslutsam i mina tankar och hur enkelt allt egentligen faktiskt är här i livet.
Är det något man verkligen vill så gäller det att fokusera och hitta lösningar.
De går för det allra mesta att lösa.
På alla plan.

Det är bara att "göra det"!

Hur svårt kan det vara?  ( Det är min goda vän A:s och mitt favvouttryck och det passar i alla sammanhang;-)))
Det känns så oerhört skönt att säga det för då känner man verkligen att man får kraft.
Att leva och följa sitt hjärta och sina drömmar.
Det är inte alltid de går att genomföra direkt, fast EGENTLIGEN, gör det ju det!!!
Haha...EGENTLIGEN är det faktiskt så att de går att att genomföra idag om så är.
Bara viljan att se möjligheterna finns där.
Faktiskt.

Jag är inte rädd för förändringar.
I själva verket trivs jag när jag får utveckla mig själv och prova något nytt och nu tänker jag inte på kärleksrelationer...för "den jag elsker, elsker jag" ...haha...utan mer yrkesmässigt och kanske framförallt att utforska nya platser och orter och lära känna nya människor.

Jag har många drömmar jag vill prova på.
De drömmarna vill jag uppleva och utforska med min älskade underbare H.
Det känns som vi har så många roligheter framför oss!!!
Vi har verkligen roligt tillsammans...och det är MIN åsikt.
Måste väl bara checka så att vi delar samma drömmar...åtminstone de som påverkar oss båda...och att han också vill göra det med mig...haha.
Det underlättar ju det hela lite.
Men vissa drömmar vet jag iallafall att vi delar eftersom vi pratat om det förut.

Här är några av de drömmar som bor inom mig...kanske kallar den för "Vill-lista":
-Vill prova på att bo och jobba utomlands under en del av året och då specifikt under den mörka kalla årstiden, först prova på, och skulle det vara fantastiskt så kan man fortsätta leva så.
-Vill ha en egen butik och även en webbutik, ett eget företag. Jag vill kunna styra min egen tid, vara kreativ och jobba mer fritt.
- Vill flytta. Jag vill såklart bo med H.
Att våra barn ska få en fast "knutpunkt", ett hem, en bas att utgå från. Om jag får bestämma och följa min dröm så är ju den att den basen ska ligga i närheten vid vattnet. Det är en dröm som jag drömt om i såååå måååånga år, vilket ni som följt mina tidigare bloggar vet att jag har skrivit om...så JUST DO IT!

Jag kan mycket väl tänka mig att bo där H kommer från, förutom att det är oerhört vackert på sommaren så är det även lite släktband till en av oss där vilket är viktigt samtidigt kommer jag ibland till någon ny charmig ort,stad, plats och tänker att "här skulle vi kunna bo".

Jag inbillar mig att det är lättare för mig att vara mer öppen för vilken plats då jag ändå är inställd och öppen för en flytt.
Jag är inte bunden till min nuvarande hemort på samma sätt då jag har flyttat från min barndomsort och hit när  jag gick i åk 5, rest mycket runt Sverige med mina föräldrar under alla år och även flyttat ett antal gånger runt om i Sverige,från det jag slutade i gymnasiet.
Men funderingar jag kan ha kring boendet är mer HUR jag vill bo:
Vill jag bo i en stad?
Liten eller stor?
Vill jag bo på landet?
Jag är ganska klar över att jag inte vill bo så lantligt som jag bor just nu utan mer "centralt lantligt" isåfall.
Jag tänker att detta boende kan vara mer som en möjlighet för oss att ha som ett fritidshus och som en vilopunkt. För här slappnar man verkligen av om man haft det stressigt och det är ett lugn och frid här som är skönt att insupa ibland.
Önskvärt vore ju om alla bodde på samma ort men så kommer det aldrig att bli. Några av våra barn har seglat ut ur boet och några är snart på väg.
Då är det bra att ha ett "hem" för alla och en bas där vi alla kan vara tillsammans och samlas i.

Jag är iallafall väldigt öppen och tar in möjligheterna och är övertygad om att till slut vet vi exakt vart vi vill bo. Och då bor vi där.

Nu är det inte alla dagar som är lika solklara och stigen mot målet kan kännas krokig och lång och istället för att se fram mot det som väntar så ser man hinder. Men jag tror också att det beror på att man inte har några klara och tydliga "delmål" för då blir det lättare och roligare att se fram mot dem! Det är alltid enklare att se lösningar när man är i form och full av energi...som jag är precis just nu...eftersom jag varit förkyld och vilat mig i form.
Kanske någon skulle tycka att jag är alldeles för energisk i mitt tänkande idag men vad gör väl det...för det bjuder jag på!
Så just idag är det en sån solklar dag för min del.
Jag ser massor av möjligheter och spännande framtid.
Det ger energi i sig och jag känner mig nöjd med livet.

Livet är gott.
Sommaren väntar.

Imorgon är det skolavslutning för älskade A.
Mitt råd till er ikväll är:
JUST DO IT!
Njut av livet.

Kram Anna






.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar