"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

onsdag 12 augusti 2015

Underbara sommarminnen 2015


Nu har jag jobbat i tre dagar och semestern är slut.
De första dagarna är alltid roliga när man träffar sina kära arbetskompisar igen och arbetstempot rullar sakta igång. Många möten, mycket fika och en massa prat om allt mellan himmel och jord! Pigga och utvilade efter semester finns det massor av kraft, lust och glädje.
Men hur roligt det än må vara så vill jag som vanligt så mycket mer!

Jag är så nöjd med sommaren, om man bortser från sommarvädret som inte har varit det bästa. Sommaren har bjudit på så många olika smaker. Spontant får väl bli ledordet för sommaren. Många härliga upplevelser. Efter sista inlägget då jag precis kommit hem från H var jag hemma i hela tre veckor!!! Jag var hemma och skötte om hus och trädgård innan huset fylldes av härliga gäster som kom under Färilaveckan. Mina älskade barn var hemma och jag fick rå om dem ordentligt i någon vecka. H kom och vi gjorde en spontan resa till Funäsdalen och Mitteåkläppen. En härlig dagsvandring stillade vår dag.

Det kröp lite i min sommarkropp att tillbringa tre veckor hemma...och på tal om sommarkropp har den utan att överdriva fått sitt goda i sommar...vilket gör att jag är grymt motiverad att jobba hårt enu...haha!
Efter de tre veckorna på hemmaplan kändes det skönt att få packa bilen och resa iväg igen. Jag och A åkte glada till hågs till H. Vi packade sedan bilen allihop och for till vår efterlängtade semestervecka i Hunnebostrand. Även om vädret inte var toppen så kändes det skönt att få komma till det ljuvliga stället.
En vecka blev det i paradiset Hunnebostrand tillsammans med alla utom S som var utomlands och jobbade. Hon får uppleva det nästa sommar!




Man kan inte säga annat än att vi är ganska spontana och våra spontana själar bestämde sig för att fortsätta sista semesterveckan genom att bila ner till Danmark,Tyskland och till värmen och solen i Polen. H hade noga undersökt var den saknade solen befann sig och som den perfekte SEO:are han är lyckades han med gediget detektivarbete hitta spår av värmen.
Så vi åkte färja från Göteborg till Fredrikshamn, bilade ner genom Danmark, Tyskland och landade första dygnet i staden Stettin i Polen. Vi bilade vidare mot bl a Kolobrzeg och Swinoujscie.
Polen överraskade genom att vara välordnat, rent, lugnt, billigt och framförallt varmt och skönt med underbara fina stränder!!! En och en annan god kall öl fick också slinka ner i värmen.
Vi hade underbara dagar och det är fantastiska minnen från vår långa bilresa.
Jag längtar tillbaka till sköna dagar på stranden med bad och sol med H och även utforskandet av landskapet i landet som vi inte visste något om.
Vi fick se och uppleva en hel del...tillsammans.
Faktiskt vår första resa alldeles ensamma ihop.
Oförglömligt.
Tacksam.





Den "brutala verkligheten" kom snabbt inpå då det var dags för mig att resa hemöver igen.
Nu har intrycken börjat smälta in och även att vardagen är här igen.
Det innebär att vi bara kan träffas helger, resa fram och tillbaka igen och det känns så hiiiimla trist och tråååååååkigt!
Att få smaka på hur det kan vara att få mycket tid tillsammans ger bara mersmak för min del.
Jag vill bara vara tillsammans vardag som helg och slippa detta avstånd.
Men det är bara att bita ihop och ha tålamod och en av de viktigaste sakerna i ett distansförhållande är ju att kommunikationen fungerar bra.
Vem vet...jag fyller år på lördag och om jag blundar riktigt hårt, önskar från hela mitt hjärta...kanske min önskan går i uppfyllelse då???

Kramar Anna







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar