"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

måndag 30 november 2015

Att ta fram den kreativa lösningsfokuserade sidan

Efter att ha betalat räkningarna, som alltid i slutet av månaden, inser jag att det blir till att öppna sitt kreativa sinne när det kommer till julklappsbestyren!
Frågan är bara vem av mina älskade som vill ha en burk med hembakat av mig??? Eller kanske ett försök till några stickade strumpor...och här får jag nog ta till lite proffshjälp från grannen...haha...för jag är ett hopplöst fall när det kommer till att sticka annat än rät och avigt.
Vantar med tummar och sockar med hälar kan jag nog bespara de som får dem.

Det viktigaste med julen är ju att få vara nära och mysa med de jag älskar men jag älskar ju även att GE. Jag tycker det är så underbart att leta presenter som är specifika för de jag ger till och så kanske någon naiv tycker att det inte behöver kosta men det gör faktiskt det ändå!

Samtidigt fick jag själv känna på något mycket omtänksamt när jag åkte tåg sist.
Jag skulle åka med tåget från Stockholm och fick då en adventspresent som skulle öppnas under tågresan. Där var en termos med varm glögg, en påse med mandlar och russin, en mugg och en sked samt en liten burk med nybakade pepparkakor och en lussekatt.
Så där satt jag och njöt av min adventspresent.

Jag ska sova på saken nu och imorgon vet jag att det känns mycket bättre. Så här är det alltid när jag blir bekymrad över något. Jag blir lite låg just då och sedan när jag har fått sova på saken så är det en helt ny dag med nya möjligheter.
Då har jag hittat lösningar och kan se på saken ur ett annat perspektiv.

Det känns faktiskt redan mycket bättre när jag skriver detta.

Jag säger nu godnatt till er alla därute i världen och hoppas ni har det bra.
Jag är tacksam och lycklig.
Det kan ingen ta ifrån mig.

Peace and love,
Anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar