"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

måndag 23 november 2015

Novembertankar

November...vad ska jag säga om denna månad?
Jag kan faktiskt välja!
Jag har precis tagit del av en undersökning hur man kan påverka sin hjärna genom sina tankar.
Så jag kan alltså välja att tänka om höstmånaden november...att den är mörk kall (brrr!) och alldeles fantastisk urtråkig...ELLER så kan jag välja att tänka att den bjuder på vila för att jag inte orkar göra något annat, man tänder mysljus och kan passa på att njuta med sina älskade och få tid att umgås att man planerar drömmer och samlar kraft till den ljusa tiden som kommer (gudskelov för det!!!).
Då väljer jag det sistnämnda!
Jag tänker att jag ska vara snäll mot mig själv denna månad och göra saker som ger energi och glädje. Det är precis vad jag gjort!

Om jag skulle vilja få energi på annat håll så finns det ett alternativ. Jag har valfriheten att resa till värmen och ljuset i november också. Jag drömmer om att bo utomlands i först och främst i november och januari. Någon gång i mitt liv ska jag göra det.
Nästa år vill jag prova en minivariant av det.
Åka en vecka eller två i november och göra detsamma i januari. Vecka 45-47 och vecka 5-6.
DET vore kanske något???

Samtidigt så har jag en massa kraft ändå mot vad jag brukar ha denna tid på året och det är nog bara för jag får så mycket härlig god energi från annat håll!;-))
Till helgen ska den fyllas på till bredden med att vara med min älskade och åka iväg på tur igen!
Det är bland det bästa som finns att åka på äventyr med honom.
Såååå spännande!
Som gräddet på mosen ska vi hälsa på käraste vännerna i Skåne och tillbringa en natt med dem...en natt är bättre än ingenting.

Jag har dock en annan längtan.
Den börjar krypa innanför skinnet på mig och gör mig rastlös.
Vissa dagar känner jag att jag inte orkar vänta.
Jag vill.
Jag drömmer.
Jag saknar.
Jag längtar.
En längtan som sträcker sig mer mot framtiden även om jag vet att man ska vara i nuet och njuta och det GÖR jag verkligen. Jag njuter varje dag och är tacksam för det som är just nu.
Jag ser bara att det kan bli ännu mer fantastiskt.

Nu ska jag drömma mig bort bakom mina tunga ögonlock och hoppas att det stämmer att
"dreams will come true"!

Ha en underbar måndagkväll!
Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar