"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

onsdag 2 mars 2016

One of these days

Dessa dagar när vilka hemska saker som helst kan regna ner över en utan att det påverkar en själsligen så speciellt mycket.
En sån dag är det idag.
Glad, viljestark och full av liv!

Vaknade och kände i hela kroppen att jag var stark.
Självkänslan var på topp helt enkelt.
Känslan av att livet leker och att livet är fullt av ouppfyllda drömmar som bara väntar på att levas...och jag har startat det livet.
Underverk.
Underbar.
Kanske hade jag drömt något stärkande eller kanske var det något i vattnet som jag intog på morgonen direkt när jag vaknade som gjorde mig stark?

Många var dagens intryck. Några av dem roligare än andra men de roliga kanske stärkte mig ännu mer för att klara av att ta emot andra mindre givande budskap. En,  av mina många olika bra och mindre bra förmågor, är att jag alltid på något sätt lyckas lyssna på mina medmänniskor och sätta mig in  i andras situation vilket kan vara bra men vid några tillfällen har jag känt att jag borde nog tagit ett kliv tillbaka för det kryper in i mig.

Att ge och ta i balans.

Det vore bra om jag någon gång i hela mitt 47- åriga liv kunde lära mig det!

Men idag spelar det ingen roll för idag är det en av de dagarna när jag har kraft och styrka att klara det mesta. Det som borde påverka mig liksom rinner av mig bara.
Jag lägger det utanför mig och går igenom det.
Den känslan är så oerhörd skön.

För jag tänker att det spelar ingen roll.
Idag.

Jag vet vad jag vill och känner och det är så starkt att ingen kan bryta ner det.
Kärlekens kraft är stor.

Men fortfarande gäller att ge och ta i balans.

Idag tog jag också bort gamla slitna fotspår från förr. Raderade. Gone. Det kändes bra. Jag hade inte reflekterat över dem men fick hjälp med att få upp ögonen för det och det var så bra att jag blev uppmärksammad på det för jag har inte tänkt på det och det var självklart...eftersom jag lever efter devisen:
Som du själv vill bli behandlad ska du också behandla andra.

Sen har det varit mycket från förr idag.
Bort med det och blicka framåt.
Jag orkar inte lägga energi på det som varit.
Jag vill se framtid.
Jag vill se handlingskraft.

Jag är den jag är.
Jag vill bli älskad villkorslöst.
Jag vill känna det i handling, ord och i hela min kropp.
Jag vill ge allt det jag känner inom mig tillbaka.

Jag avslutar med Josefine Nilssons fina textrad som säger så mycket:



Se fjärlisvinges slag
i alla himmlar fara
se alla ögon
blinka stjärneljus
låt livet komma nära
se mig för här är jag
min ENDA längtan nu och här
älska mig för den jag är
Min ända längtan nu och här
älska mig för den jag är

Love and peace,
Anna
















Inga kommentarer:

Skicka en kommentar