"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

måndag 18 april 2016

En trevlig bekantskap

I fredags hände det återigen...att jag reste mot nya mål och till en ny stad.
Det var inte den närmsta resan men det bekommer inte mig.
Jag var förväntansfull och visste att det väntade roligheter!

Jag och H skulle fira hans barndomsvän som fyllde 50 år.
Vi möttes upp på fredagskväll då vi kom från ett varsitt håll med tåget. Den där känslan att sitta på tåget och ha "påvägkänslan" i sig. Den är nästan obeskrivbar...faktiskt.
Jag har åkt tåg en hel del den sista tiden och jag tycker det är spännande och ganska skönt sätt att färdas på. Jag har träffat på nya tillfälliga bekantskaper som har delat sitt livsöde med mig. Det är intressant att prata och lyssna på vad andra människor har för erfarenheter här i livet.
Det får mig att reflektera lite över mitt eget liv och hur jag har valt och ibland bara hamnat i olika livssituationer.

Hur som helst så var det staden Lund som vi skulle till.
När jag kom med tåget så regnade det lite men vad gjorde det med sinnet fullt av sol!
Dessutom kom han med stort H ut från sitt tåg och hela min kropp blev varm.
Ett kärt återseende.

Lund...kullerstensgator, låga stenhus med svarta plåttak, magnolior som blommade längs husväggarna och små charmiga butiker som lockade med olika innehåll.
Där mitt i stan låg vårt hotell.
Det kunde inte bli så mycket bättre!
Jag kände på en gång att den här staden kommer jag att gilla!

Vi strosade längs gatorna och jag njöt och kände den där frihetskänslan. Solen sken och att få gå bredvid den man älskar och känna "här-och-nu-lycka".
Det är de små stunderna av sann lycka.

Ofta när jag kommer till nya städer, orter och ställen så fantiserar jag ofta om hur det skulle vara att bo där på heltid. Vissa ställen trivs jag på men känner att det är trevligt att vara där och hälsa på men skulle inte kunna tänka mig att bo på medans andra ställen skulle jag kunna flytta till direkt!
Lund är faktiskt en av de städerna som fick mitt hjärta att klappa extra.
Jag skulle vilja bo sådär mitt i stan, som hotellet låg, och bara kunna strosa ut och allt är lättillgängligt i en lagom stor stad. Den får inte kännas stressig och för stor utan sådär lugn, fridfull vacker men ändå med utbud som en stad erbjuder.
Vem vet...kanske H och jag utforskar Sverige, världen och bosätter oss sådär lättillgängligt och lättsamt när vi "blir stora"?;-))

Det är iallafall skönt att ha framtidsvisioner och drömmar.
Jag vill så mycket.
Jag skulle kunna skriva ett långt inlägg om hela helgen men lämnar lite till er fantasi.
Den var iallafall ljuvlig och en fest med mycket god mat, härliga tal, nya trevliga människor och en massa dans och festligheter!
Vår helg blev en romantisk underbar helg.
Ännu ett minne att spara för oss.

Och ännu ett avsked att ta på söndagen.
Dessa avsked.
Om jag bara slapp det.
Men allt är på återseende.
Och snart är det slut med dessa avsked!

Till Lund säger jag:
Tack för en trevlig bekantskap.
Dig vill jag gärna återse!

Ha en bra måndagskväll!
Kram Anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar