"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

måndag 4 april 2016

Husdrömmar

Jag har gått igång...igen!!!
Ett hus från 70-talet har fått min hjärna att se små målbilder av lugn och harmoni.
Det är ett praktiskt hus med stor potential.
Det skriker på hjälp för den stackaren har levt igenom hela 70-talet i samma kostym...och är nu ganska sliten, solkig och i stort behov av både inre och yttre upprustning!
Eftersom den är i stort behov så kostar dagens kostym en del så blir det den billigaste möjligaste upprustning .
Jag har idag ingen bild på möjligheternas hus men om ni själva skapar en inre bild av ett hus byggt på 70-talet klätt i rött tegel samt röd träfasad på framsidan med vita fönsterluckor i vitt vid varje fönster. Insidan är svårare att beskriva men tapeterna från  70-talet är kvar i varje rum.
Om man börjar med det yttre så tänker jag mig ett svart bandplåtstak typ Plannja trend och till det en vit fasad med vitmålade brädor ev liggande under fönstren och stående i övrigt. En ny ytterdörr i vitt eller grått.
Jag tänker för att snabbt få till en enhetlig trivsam miljö inomhus för en liten mindre penning så är det målarpenslar och vit färg som ska inhandlas. Måla alla väggar i vitt och ev någon tapet i något rum som får sticka ut hakan lite. Alla golv kläs i vitoljad parkett så ytan upplevs som större och det blir en skön helhet.
Jag har hittat några bilder som visar lite hur det kan förtrollas!








Jag har såklart gjort en massa ritningar redan och har en klar målbild...haha!
Ett hus som kommit lite på efterkälken som behöver en vårdande hand och lite kärlek så kommer det att känna sig uppskattat igen. 
För att vara lite seriös så känns det spännande och roligt att kanske få delta i ett husprojekt igen men denna gång en liten bit i taget.
Har en liten känsla av att ni kommer att få läsa mycket om inredning och husrenoveringsprojekt framöver!
Ha en bra kväll!
Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar