"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

lördag 11 juni 2016

Att hitta kraft

Lördagkväll i Hälsingland...mitt i ljusa vackra juni...tittar ut över ett fantastiskt landskap. De gröna skiftningarna lyser upp hela landskapet. Den ljusa sommarkvällen väcker livet och hopp.
Det är bara ett endaste fel.
Ett endaste.

Jag sitter här utan min älskade H.
Undrar varför jag utsätter mig själv för detta när jag vet vad jag vill...men så kommer verkligheten ifatt mig och jag inser att jag är en j-a bra mamma som gör det för mitt barns skull!

Idag när jag skulle klippa gräset med trimmern så startade den inte. Jag drog och drog i det är j-a snöret och inget hände förutom att jag blev helt slut i armen!!! Så himla frustrerande...och jag är uppvuxen med att det inte är bra att svära så när jag svär kommer det verkligen från hjärtat. Samtidigt känner jag att jag vill klara mig själv! Jag vill inte vara beroende av någon annan och blir så frustrerad när jag inser att jag är det!!!

Jag fick åtminstone igång gräsklipparen och hann klippa bakom huset innan det började regna. Då satte jag mig inne i ladan och bara tittade på alla saker och prylar som är där. Jag höll nästan på att börja gråta. Det är mig övermäktigt. Jag fixar inte att ta hand om allt detta helt själv.
Det är bara så.
Jag kände att..." nu stänger jag...låser och bara drar härifrån!!!".
Jag sticker och skaffar en lägenhet...en modern lättskött med utegård. Gärna lättillgänglig så jag kan, om jag vill , gå ut och ta ett glas vin eller vad som helst, när jag vill. Jag orkar inte ta hand om allt själv.
Så är det.

Jag bor väldigt vackert. Utsikten är himmelsk. Huset är trivsamt. Jag är tacksam. Men jag orkar inte med att hålla det i det skick det är värt.
Min högsta önskan är dessutom att få tillbringa timmarna med den jag älskar.
Det är det som är livet.
Att älska
Att leva.
Att glädjas.
Det är ju den livsinsikt jag skaffat mig som är något som är av huvudvikt.
Men det är så lätt att glida in i vardagslivet och alla förpliktelser.
Jag hade ju lovat mig själv att det viktigaste är att känna livet och dess glädje.

Jag behöver bara höra hans röst. Jag behöver bara hopp och kärlek. För att orka.


Hoppas ni har en underbar lördagkväll med de/den ni älskar!
Kram på er!
Anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar