"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

tisdag 7 mars 2017

3 år av lycka

Dag 6 i #blogg100

Idag är den stora dagen.
Det är idag tre år sedan jag och H träffades för första gången.
En oförglömlig dag.
För tre underbara år sedan tog jag mod i mig och åkte till Falun för att möta upp den man som jag i över en månads tid tillbringat åtskilliga timmar i både telefonen och via nätet med. Jag visste redan innan jag träffade honom att det bara kunde bli bra!
Och det blev helt fantastiskt.

Vi har efter tre år med långa resor och många roligheter tillsammans äntligen ett mål att se fram mot tillsammans. Jag tror ingen kommer att säga att vi förhastat oss direkt!
För i sommar, om exakt 3 månader, så flyttar jag ner till H och till min nya hemort. Det är en otroligt vacker ort, framförallt under sommaren, då både Vänern och Göta Kanal rinner genom orten.
Längtar och hoppas att tiden går fort!

Idag var jag först på sjukhuset med min son A och sedan satte jag mig på tåget mot H och Sjötorp.
Jag fullkomligt älskar att åka tåg då jag brukar träffa olika människor med olika livsöden och mycket riktigt idag mötte jag en man som var pensionär och vi stod och tog en öl tillsammans och pratade om både det ena och andra.

Sedan stod jag i 10 minuter och väntade på min man! På vår treårsdag! Men när jag såg honom så smälte mitt hjärta och allt bara är.
Ingen tillgjordhet, inget konstlat.
Allt bara är.


Väl hemma får jag sitta i soffan och bara njuta av att titta på när han lägger ner sin passion och själ på matlagningen. Det är en upplevelse att få titta på H när han lagar mat. Han lever sig in och jag lovar att allt blir gott! Det är gjort med hjärtat och han får mig tom att äta lever som jag aldrig har tyckt om.
Sen gör han på sitt ivriga söta sätt...tar fram ett paket för han inte kan hålla sig.
Ett paket. Underbart silverhjärtahalsband med örhängen till.
Röda rosor.
Sedan serverar han en skaldjurstallrik som är oförglömlig..
Nu firar vi!
För jag har nog kommit till himmelriket!
Helt säkert.
Lycka!




Life is good!

En dag mitt i livet.
Precis så som det ska vara.
Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar