"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

söndag 5 mars 2017

Ännu en dag i fixandets tecken

Dag 4 i #blogg100

Ännu en skön dag - söndag.
Jag kom ju på att jag tog på mig en utmaning i rörelse också så efter ett glas citronvatten tog jag min silverpil - den är både silvrig och går...för det allra mesta...som en pil efter vägarna. Den borde få medalj för många långa mil och trogen tjänst trots sin hedersvärda ålder så har den ändå hållt bra. Nu har den fått lite små sjukdomar men vem skulle inte få det om man kört 32000 mil på vägarna!!!
Jag åkte till vår sporthall för att simma idag.
I foajen kämpade många tappra själar på ett "Vasaloppspinningspass" och jag var så imponerad av dem! Ledaren peppade på och hejade oavkortat på sina hårt arbetande deltagare. Själv kände jag mig nöjd med lite simning. Jag tänkte faktiskt för mig själv att jag har blivit bättre på att lyssna på mig själv och gör en sak i taget i lugn takt som jag känner mig nöjd med efteråt.



När jag kom hem var det dags för lite mer flyttbestyr såsom att börja rensa i bokhyllan i vardagsrummet. Tyvärr tog det första skåpet så lång tid så jag håller fortfarande på med det.
Alla dessa foton.
På den tiden när jag var en ivrig fotograf så var det dessutom populärt att framkalla dubbla kopior och det var ju bra men det blir mååååånga bilder!
Från det att barnen föddes då jag var så duktig och ambitiös och satte in alla foton i album. Det är väldigt roligt att ha foton i album men livet förändras och eftersom alla foton är blandade på barnen så tänkte jag att jag skulle sortera upp så de får ett varsitt album med bilder på sig själva och så tar jag också och gör ett till mig själv.
Suck. Ett heltidsjobb helt enkelt! Men roligt att se sötnosarna när de var små.
Men det blir skönt när det är gjort!




Idag fick jag också hjälp att dra ut kyl och frys för att lägga plastskydd under dem vilket jag har glömt bort att gjort tidigare.




Så lite nytta har det blivit. Får väl se om jag hinner hela bokhyllan idag eller inte för det beror på hur lång tid det tar med fotona. Men det vore skönt för då kan jag åka till återvinningsstationen imorgon med ännu ett lass!
Min älskade syster ringde och tipsade mig om det praktiska kring flytten. Alltid bra med goda råd!

Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar