"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

torsdag 2 mars 2017

Blogg 100 - en av alla mina utmaningar denna vår! #blogg100



Idag startar en av många av mina utmaningar denna vår!

Jag ska alltså blogga i 100 dagar här på min annashappy-blogg. Det ska bli roligt och utmanande och jag tror inte att det kommer att sina med innehållet då jag är mitt uppe i att ta stora steg i livet mot en flytt till en ny ort och ett liv tillsammans med honom med stort H!

Utmaningen med blogg 100 startade egentligen igår men jag startar idag då mitt mål mot flytten till min nya hemort är exakt 100 dagar idag!


100 dagar kvar tills jag kommer att flytta 43 mil söderut.
100 dagar kvar tills jag lämnar sköna Hälsingland och flyttar till ett minst lika vackert ställe i Västra Götaland.
100 dagar kvar tills jag flyttar till honom.
100 dagar kvar tills jag och han blir vi på riktigt.
Livet känns spännande, pirrigt och utmanande och jag ska försöka förmedla min resa mot det nya här på bloggen.
H och jag = VI

Idag ska jag visa bilder på orten och huset där jag idag bor.
Huset är ute för försäljning just nu och imorgon är det visning.
Många känslor som är i omlopp.
Jag är oerhört tacksam att få ha bott här i huset efter min morfar och mormor som byggde huset 1943.
Det är ett underbart hus som vi renoverade från 2009 med utbyggnader och veranda. Huset har en vänlig själ som andas mycket lugn och harmoni.

Jag hoppas och vill att huset ska få leva vidare med människor som lägger sin kärlek här och tar hand om huset och dess vänliga själ.

Livet har sina stigar och de är krokiga och slingriga och sällan raka. Jag har tagit mitt beslut och följt mitt hjärta och gjort mitt val. Visst känns det i hjärtat ibland men samtidigt så känner jag att jag har inte tagit ett förhastat beslut utan det är ett noga genomtänkt val och jag känner stor livslust och glädje i det nya jag är på väg mot!




















Nu hoppas jag på att de rätta köparna kommer och vill ta hand om huset på bästa sätt!
Jag återkommer med rapport imorgon då visningen har varit!

Kram från en happy Anna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar