"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

lördag 4 mars 2017

Sköna lördag


Dag 3 i #blogg100

Bara 97 dagar kvar!
Det minskar innan jag ska göra min flytt!
Till världens underbaraste man.
Min...fästeman?
Haha...jag vet inte vad man kallar det riktigt när man är vuxen och man är förlovad men inte gift. Just nu är han min särbo men det låter så formellt liksom...kille låter lite larvigt, pojkvän...njae...min MAN låter helt enkelt bäst! Får väl hoppas på att det blir min man på riktigt snart!

Alltid lika roligt ihop!
Det är riktigt roligt att blogga intensivt eftersom min skrivlust inte har varit så stor på sista tiden men nu har jag sparkat igång mig själv och det inspirerar mig!

Idag vaknade jag ganska tidigt och låg riktigt och njöt av den lediga lördagsmorgonen. Jag har inte haft något alls inbokat idag så jag kände mig skön i hela kroppen och i hela min själ med dessutom. Mitt huvud planerade in dagen med några saker jag ville hinna med. Saknade min H mycket men som tur var så ringde han och gjorde min morgon ännu bättre! Snart är det slut på detta med distans!

Jag tog på mig träningskläderna och stack iväg till Actic. Det var riktigt skönt att tillbringa en stund på löpbandet och komma igång i kroppen och det är en av mina 100 utmaningar också...kom jag på precis just nu faktiskt!!! Någon form av "rörelse" varje dag! Idag blev det alltså löpning.
Min kropp har också varit i viloläge alltför länge så nu är det dags att "shapa" upp den! Skärpning i leden helt enkelt! Mitt mål är att bli stark fysiskt för att vara stark psykiskt och bli piggare och därmed en mer välmående, gladare och lyckligare Anna.



När jag kom hem funderade jag på vad dagens "flyttaktivitet" skulle vara. Eftersom jag tog hallgarderoberna och rensade i dem häromdagen så kom jag på att jag har bara sideboarden kvar att rensa i hallen. Så ut med lådorna och där var det lite smått och gott...en hel del faktiskt!
Det tog inte lång stund förrän allt var rensat och klart.
Det som är i hallen nu ska flytta med mig till min nya hemort!
Nu är faktiskt hallen klar. 
Skönt!

Sideboarden i hallen

Lådor perfekta att lägga smått och gott som inte får plats någonannanstans.

Simsalabim - rensat och klart! Endast några gamla cykelnycklar ligger kvar!
Resten av dagen har jag pysslat på och gjort lite andra nyttigheter. 

Nu sitter jag och bloggar och har tänt ljus och det är hög mysfaktor ikväll igen. 
Vill också säga att jag har världens bästa grannar där jag bor! En av dem hade skottat hela min infart och min reservparkering idag. Tack och jippie!
Hoppas ni alla får njuta av en skön lördagskväll!

Kram Anna


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar