"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

onsdag 8 mars 2017

Spännande förväntningar

Dag 7 i #blogg100

Jag höll på att glömma bort mitt åtagande i #blogg100 och missa att berätta för er om min dag!
Jag är egentligen lite för trött men så fick jag lite dåligt samvete om jag inte skulle hålla i och missa en dag...haha! Det är ju inget jobb precis men känns ändå som jag lovat någonting och det jag lovar mår jag bäst om jag kan hålla!

Så nu sitter jag i sängen med min lilla dator och känner mig ändå ganska cool för att vara i den situation jag är i.
Det är ingen hemsk situation på något vis...tvärtom en spännande situation...men det var 15 år sedan jag var i den sist.
Jag ska nämligen på två skolor imorgon och träffa rektorer! Det är ju inte bara hus som ska säljas och saker som ska rensas ut utan jag måste ju också kunna försörja mig och träffa nya människor och få känna på lite nya utmaningar och nya uppgifter.
Så därav en aning ofokuserad kanske.
Men det ska bli roligt!

Idag hade jag en lugn morgon med lite te och en stund i soffan framför tv:n och sen ringde min älskade svärmor och bjöd mig på te. Så jag cyklade dit och hade en mysig stund med mina svärföräldrar...blivande kanske man skriver när man inte är gift...haha...då var det där med hur och vad man ska kalla vissa saker för. Det var skönt att få cykla till dem, även om det faktiskt var lite snö på gatorna. Det är en av sakerna som är bra med min nya hemort. Att jag kan cykla för det har jag upptäckt att det är verkligen roligt!
Efter en stund av mys så cyklade jag hem igen och började feja och gno i köket. Tog alla köksskåp och köksluckor.
Sedan kom en efterlängtad herre hem och gjorde ännu en fantastiskt god middag på skrejtorsk, stompad potatis med goda kryddor och skirat smör, vitlöksbröd samt skaldjurssallad till.
Jag blir verkligen bortskämd med all god mat! Han får liksom till allt så det smakar så gott. Jag tycker faktiskt han ska jobba med något inom mat. Matpassion.
Jag stekte iaf pannkakor till P när han kom hem från skolan och jag tror minsann att de dög också!

Ikväll har H suttit och jobbat och jag har tittat på en film.

Tänk i slutet av nästa vecka...då kanske jag vet lite mer om allt!

Nu ska jag sova och samla kraft inför morgondagen!

Sov så gott därute.
Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar