"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

måndag 6 mars 2017

Sportlovsmåndag

Dag 5 i #blogg100

Jag har faktiskt sportlov nu! Mitt i all flyttbestyr glömmer jag ju bort att jag faktiskt är ledig och har ett skönt lov och får rå om min tid som jag vill. Det är skönt.
Idag valde jag att vakna kl 7.
Hm...jag försökte att somna om en liten stund till men jag var pigg. Inget fel med det för är man pigg så är man! Däremot låg jag kvar och funderade och njöt en stund av att bara vara. Njöt av att titta ut genom fönstret. Jag tycker om att se trädet utanför fönstret när jag vaknar. Det är rogivande.



Sen satte jag lite fart och gick upp och gjorde mig en god smoothie på hallon, banan och havremjölk. Den är väldigt fräsch och god och jag har inte kommit till den nivån att jag har alger och andra nyttigheter i mina smoothies. De är så himla goda så varför skulle jag göra annorlunda?
Jag fortsatte sortera och rensa i bokhyllan och vips blev det en hel sopsäck till återvinningsstationen! Jag kan verkligen rensa vid det här laget. Haha...ändå finns det mycket kvar.

Strax före 12 skulle jag skjutsa min son A till fritidsgården för att spela med några kompisar. Då ringde mäklaren och sa att det var en visning kl 13 som han glömt att informera om men då tog jag fram den mer effektiva sidan hos mig själv och städade snabbt upp och jag tror att det gick på en kvart innan vi var tvungna att åka iväg med A. Det känns så spännande och jag undrar så vad de tänker när de går och tittar. Jag hoppas de tycker lika mycket om huset som jag gör. Dessutom vil jag sälja till någon som tar hand om huset väl.
Jag var pirrig så jag åkte iväg till Actic och sprang en halvtimme för att slippa tänka så mycket. Det var svettigt och skönt. Jag är lite otränad just nu men jag orkar. Det är mer tråkigt att springa tycker jag. Jag var lite rastlös idag så jag tar 5 min i taget för att inte tappa intresset. Haha...alla har vi våra sätt! Svettig blev jag iallafall.

När Albin och jag kom hem igen så åt vi god lunch och så fick jag besök av min fina granne. Hon kom för jag hade bjudit in henne att välja något från min loppishylla. Den som är full av saker som ska på loppis. Hon valde en ljuslykta. Vi drack te och pratade en stund. Jag kommer att sakna mina grannar. De är så fina!

Jag tog mot kvällen till slut tag i dagens uppgift inför besiktningen. Jag rengjorde alla avloppsbrunnar. Tvättstugan, duschen nere, vid badkaret uppe och till slut vid duschen uppe. Dock fick jag ett gott skratt för när jag skulle dra upp behållaren, eller vad man nu kallar den, så satt den lite hårt och helt plötsligt så lossnade den...och det skvätte vatten i mitt ansikte från den. Icke så fräscht men jag skrattade faktiskt! Nu är iaf brunnarna väldigt rena och fina!


Här döljer sig juntarna till golvvärmen. De ville Anticimex ha tillgång till så ...

...bara att dra fram skåpet så kommer de åt där de vill!


Imorgon ska jag upp tidigt. Jag orkade inte göra allt klart ikväll så jag ska sova nu. För imorgon kära ni är en mycket speciell dag.
En viktig och särskild dag.
Mer om den dagen kommer imorgon!
Godnatt och sov så gott alla härliga människor därute!


Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar