"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

måndag 10 mars 2014

Att vara på väg

Vaknade upprymd i morse fylld av höga förväntningar...Skulle jag ut på någon resa? Kanske träffa någon spännande persson :-)? Få möta Dalai Lama himself?
Eller åka till mitt underbara jobb...för att träffa mina underbara jobbarkompisar...som jag blir så glad av att se fast det bara gått en vecka sen sist...alla underbara barn...och framförallt just idag...få komma in i vår nyrenoverade skola...få öppna dörren till mitt alldeles egna arbetsrum...SAKNAT!
Det var tomt med bara ett höj-och sänkbart datorbord...hämtade en stol och min bärbara dator...öppnade upp...kollade mailen...och NJÖT.

Det är det lilla här i livet som kan kännas så stort och ge känslan av lycka.
Att vara på väg...att öppna dörren och inte riktigt veta vad som väntar...en förväntansfull känsla.
Älskar att vara i den.

Dagen fortsatte i samma utforskande spår. Efter jobbet mötte jag upp A och vi åkte till den skola han tänker gå på till hösten.
Tittade på honom...funderade när allt har hänt...när blev han så stor...när fick han så mörk röst...när började han använda mössa för att vara lite cool...när började han titta mer på mobilen än på sin älskade mamma...och när började han duscha frivilligt...Älskade unge!
Kramas gör han dock fortfarande...vilket glädjer mig!
Efter ett informativt samtal med en trevlig humoristisk rektor lämnade vi skolan och hade fyllt i inskrivningspapper inför hösten.
Att vara på väg...är stort i alla åldrar. Jag kommer väl ihåg känslan när jag flyttade från Åtvidaberg när jag var 12 år...på väg mot något nytt...ett äventyr. Det var blandade känslor...saknaden av mina östgötska trygga goda vänner och på väg att känna nya från Hälsingland. Nu är A där. Nya äventyr, nya vänner...utvecklande.

Nu sitter jag här. Almanackan ligger framför mig. Känns som om tiden framöver har mycket att ge både
psykiskt och fysiskt...båda aspekterna lockar...drar...vill resa i Sverige eller utomlands...stanna där det känns bra...utforska...utveckla...sommaren har mycket att ge.
Jag har gläntat på en dörr...en ny...inte öppnat den helt...det känns som om det jag känner och ser innan jag öppnat den helt är en mycket bra känsla.
Att vara på väg.
Love it!
Kram Anna
Från StarWars till...ja det är frågan...:-)


2 kommentarer:

  1. Hej ! Tycker jag känner igen den lille till vänster...kan det vara Noa power from the darkside....hihih. // kram Jannike

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Jannike!!!;-)
      Ja det är Noa power from darkside och Albin "StarWars" Isidorsson! Det är härliga minnen!!! Albin hade faktiskt skrivit i sitt NP prov i svenska om Noa och hans tid. De skulle skriva om något minne och då berättade han att han hade skrivit om Noa och honom. Kul!
      Hoppas att allt är bra med er!
      Kramar Anna

      Radera