"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

tisdag 11 mars 2014

Det kom ett paket...

...pling...ett sms-meddelande att jag hade ett paket att hämta!!!
Min puls gick genast igång i turbofart av självaste tanken på ordet "paket".
Det ordet får , liksom Pavlovs hundar reagerade , hjärnan att arbeta och har en psykologisk effekt på mig!
Med hjärnan på högvarv så började jag fundera på VAD det var för paket...hade jag skickat efter något åt A som jag glömt bort?
Eller kanske var det någon som bara tänkte på mig och överraskat mig med ett paket...? Den tanken kändes lite osannolik så den släppte jag snabbt.
Jag log för mig själv när jag körde hem från jobbet och närmade mig paketutlämningsstället...för jag kan ju inte säga posten längre...eftersom den är obefintlig här hos oss.
Jag angav kollinumret och där var det...ett stort paket...tittade på avsändaren...kände inte igen den...pulsen ökade.
Snabbt ut till bilen och körde hem med musiken på hög volym för att stå ut...och gaspedalen var ganska långt nertryckt mot golvet.
In genom ytterdörren...fram med en kniv...och där var ett till paket inuti...så fint...läste..."NEWPORT".
Då kom jag på det.
Jag hade beställt fina påslakan och örngott för ett tag sen till ett förmånligt pris via en heminredningstidning...och där var de.
Såååå fiiina!
Jag vill nästan inte röra dem ur paketet.
De får nog ligga kvar i lådan för den var fin i sig själv!
Men det är klart...vore ju mysigt att krypa ner i nytvättade fina påslakan...tillsammans...med någon speciell persson:-)...vilket känns lite långtifrån just nu...så det blir förmodligen med mig själv.

Dagens kommentar från mitt underbara jobb:
Hej fröken Anna! Vad lång du har blivit!!!

Citerat från en elev som mycket spontant uttryckte det när jag mötte henne utanför hennes klassrum.
Jag tänkte...kanske jag är längre än 164,5 cm nu??? Sträckte på mig och kände mig nästan som 170 cm.
Vem vet...plötsligt händer det!
Ha en skön kväll för det ska jag!
Kram Anna




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar