"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

torsdag 4 september 2014

"Du är bra på allt"

Så löd en rad ur ett horoskop jag läste om Lejonet...mitt födelsetecken.
Jag hade redan tagit del av några andra viktiga personers horoskop och tyckte det stämde så väl in på dessa personer så när jag läste om Lejonet så sträckte jag lite på min korta men ack så viktiga rygg och tänkte i stillhet att " vilket träffande horoskop"!
Att vara bra på allt kan innebära en hel del...när jag tänker efter. Det kan vara väldigt positivt men kan även innebära att man lyckas göra mindre uppskattade saker!
Idag lyckades jag vara bra på att vara effektiv vilket innebar att jag raderade MÅNGA viktiga dokument från vårt gemensamma nät på jobbet...som INTE skulle raderas! Så duktig var jag idag...jag kunde tom det!
Vilken tur att det finns en massa kompetenta människor här på vårt jordklot som också är "bra på allt" så att det förmodligen löste sig till slut...Det återstår att se imorgon när jag kommer till jobbet!

Det här med att ta beslut och bestämma sig ska jag också skriva lite om.
Jag är flexibel och spontan...tro det eller ej...även om jag gillar att skriva listor och planera framåt.
Jag älskar att bara komma på att " nu ska jag göra det här" och så gör jag det. Framförallt när det gäller resor...korta som långa! ( kanske blir något sådant i helgen känns det som i mitt inre...typ Hudik eller Bollnäs eller varför inte Gävle!)
Eller som i somras när jag vaknade och stod vid disken och så ser jag min ( ja, jag skriver min nu!) kära H:s bil svänga in på gården...helt spontant och fullkomligt underbart! Älskar såna överraskningar! Kunde inte ha blivit mer glad!
För att sticka in lite om H så är det en av hans egenskaper som jag tycker mycket om! Han kan överraska på det mest varma humoristiska och kärleksfulla sätt! Det värmer i hela hjärtat när jag tänker på honom.
Men tillbaka till min planering nu.
Den gör jag så att jag kan utnyttja tiden bättre...och få det som jag önskar. Men har kommit på att det faktiskt inte tar överhand...mina listor ;-)) De är väldigt behändiga och jag kan inte riktigt kalla dem listor heller.
Men om jag kan se ungefär en månad framåt så gläder det min själ!
Då vet jag hur månaden ser ut och kan planera därefter och det gäller både jobb och privat. Sedan är jag väl medveten om, tro mig, att planerna kan förändras...ibland till det bättre och ibland till det sämre...vilket inte är riktigt lika positivt!
Jag har svårt att bestämma mig...att fatta beslut...men det är ALLTID och jag betonar ALLTID så underbart befriande för själen , åtminstone min, vad än beslutet ligger i,  att ha bestämt sig och ta ett beslut.
Det ger energi över till annat när man kan släppa alla "om och men" och istället ta konsekvenserna av sitt beslut! Det gäller viktiga samt mindre viktiga beslut.
Japp...där kom visa ord från en som talar från egen erfarenhet!

Mina tankar snurrar just nu kring just resor. Jag vill åka med H. Jag vill åka tillsammans med våra respektive barn. Jag vill åka mot värmen...jag vill åka för att koppla av...jag vill åka för att upptäcka...mat, kultur...jag vill åka för att umgås.
Vi har pratat mycket om hur vi ska göra.
Vi har inte funderat riktigt klart och tagit beslut om hur vi ska göra men börjar nog hitta något spår att rikta in oss på. Jag tyckte att det senaste förslaget vi diskuterade lät mycket bra...dagens faktiskt...haha...men det kan förändras!
Beslut.
Det enda som fattas...tills dess kommer det att ta energi i våra febrilt arbetande hjärnor!
Men ett beslut behöver i det här fallet inte vara att boka en resa ett visst datum. Vi kan också fatta ett beslut att vi tar en restresa ngn gång i januari. Då slipper man ta energi att fundera mer över det för tillfället! Men det är också ett beslut!

Jag känner att jag vill så mycket hela tiden!!! Jag längtar faktiskt till stora staden Stockholm nu. Det var längesen jag var där och vill få lite Stockholmsluft. Men som tur är ska jag få äran att spendera en helg med H och hans syster med man där en helg nu i september...tog faktiskt beslut och beställde tågbiljetter till det idag...haha! Så nu kan jag släppa funderingarna över om jag ska ta bil eller tåg!

Nu ska jag avsluta. Det är en sån dag när jag skulle kunna skriva hur mycket som helst för mina tankar vill ut ur min tankevärld men det blir lite tröttsamt att läsa alla mina världsliga funderingar.
Så tills mina tankar vädras igen får ni ha det så bra!
Jag hoppas ni också tar beslut, vad de än gäller, så lovar jag...på hedersord ;-) att ni kommer att må mycket bättre!

Må gott!
Kram Anna
Vinter...

Sommar...


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar