"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

fredag 30 januari 2015

Avslappnad fredagskänsla


Det är fredagseftermiddag och den där känslan av frihet sprider sig i kroppen.
Jag har precis kommit hem från jobbet, en bra dag på jobbet, och det tunga mörkret från januari börjar lätta upp och dagarna som förut kändes korta förlängs nu dag för dag.
Idag lyser dessutom solen och allt det vackra lyfts fram och snön glittrar med sina små snöflingor.

Hemma.
Fredagshem.
Känslan av att veta att hela helgen ligger framför då jag har friheten att göra exakt vad som passar mig...vara spontan och bara följa min egen rytm. Inget planerat.
Sonen är på fritidsgården ikväll och den hemgjorda pizzan som vi hade planerat in fick jag njuta av själv.
Sitter i soffan...sträcker ut mig ordentligt...tar plats...sjunker ner ännu mer och drar den mjuka varma pläden över mig. Kroppens alla sinnen kopplar av och jag känner mig tung och avslappnad.
Det är alldeles tyst i huset.
Tacksam.
Andas.
Njuter.
Just nu är det så bra som det kan vara.
Tiden kommer.

Hoppas ni alla fina därute också njuter av en skön fredagskänsla!

Kram Anna




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar