"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

tisdag 9 juni 2015

Bättre och bättre dag för dag...

Vila gör verkligen susen.
Jag är visserligen inte helt återställd och är hemma från jobbet idag med men känner mig så mycket piggare än igår.
Just nu njuter jag av en kopp med varmt grönt te och har en sked honung i från granngårdens egna hemmagjorda honung. Deras honung är väldigt god och så gör de en specialhonung som är choklad med mintsmak. Mmm...den är som godis! Smakar som After Eight faktiskt. Jag har fått en liten provburk minsann...de vet vem som gillar det goda här i livet!

När jag börjar piggna till så piggnar även min tankeverksamhet till...och det är ju ett positivt tecken. Det är precis som att om jag bara är utvilad så är det som att min hjärna vill ha något att ta tag i...ett kreativt jobb. Den vill organisera, planera och ha projekt. Jobba på  något som leder framåt. Det gör att jag blir glad och jag kommer igång och får energi.
Såååå,.,give it to me! Projekt!!!
Jag har visserligen en del småprojekt men jag vill ha meeeeer!
Jag funderar mycket på att jag vill göra något där jag kan jobba mer fritt och vara mer platsobunden. Måste komma på något!

Nu är det dessutom nedräkning för barnens skoldagar...A har skolavslutning på torsdag.
Yippie!!!

Själv ska jag jobba 5 dagar till och sedan säger jag: Yippie!!!

Nu ska jag se om det finns något jag kan planera, organisera eller så blir det lite mer vila!

Ha en bra sooooolig dag out there!

Kram Anna - varm i sinnet men en aning svalare rent fysiskt idag;-))

Honung från Bigård Söderlund och min favvovattenkokare från Dualit!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar