"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

onsdag 6 april 2016

Sjötorpsommar

Trots att det regnade idag så var det ändå en känsla av att det var vårregn som sipprade ner. Mina tankar vandrade och det är faktiskt inte långt till sommaren och allt vad den bär med sig!

Frihet.
Ljusa varma sommarkvällar.
Bad.
Sol.
Kjol.
Vackra vyer.

Jag har den stora förmånen att få tillbringa sommaren på vackra platser som etsar sig fast i hjärtat.
En av de platser som väcker värme och är en oas på sommaren är Sjötorp.
På vintern sover Sjötorp djupt i sin vinterdvala men så sakteliga när våren närmar sig vaknar även allt till liv i Sjötorp och det vackra ljusa blommar upp.
Att vakna tidigt en sommarmorgon till fågelkvitter och bara dra på sig sommarkjolen och en t-shirt och ta en morgonpromenad genom kvarteret ner till Vänern och dess glittrande vatten. Ljuset är speciellt där över sjön. Båtarna som guppar vid hamnen. 
Att sedan få ta en kopp te och kanske köpa en liten baguett med rökt lax och titta ut över de vackra vyerna med Göta kanal och Vänern som bakgrund känns som en bra start på dagen!
I sommar vill jag ta min cykel och utforska och upptäcka den fina sträckan längs Göta kanal och andas in den sköna sommaren i både kropp och själ!
Jag ser också fram mot de ljuva sommarkvällarna med god mat och dryck på Kajutan eller på Kanalkrogen som bidrar till den sköna sommarkänslan. 
Jag ser fram mot att visa upp min nyupptäckta lilla pärla Sjötorp för mina nära och kära som ännu inte varit där...även om det är en helt annan pärla som drar mest för min del! 
Slutligen till er mina bloggvänner: om ni vill göra en sommarutflykt så är dagens tips att ni letar upp den vackra pittoreska lilla byn Sjötorp. Jag lovar att ni inte blir besvikna!
Jag hade tyvärr inga sommarbilder tillgängliga men om ni tittar in på Sjötorps hemsida så hittar ni både fler bilder, tips och annat matnyttigt som kan vara bra att veta.

Vackra Sjötorp i vinterskrud. 

Ha en skön kväll!
Kram Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar