"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

torsdag 9 juni 2016

Att gå med huvudet högt

Vilken underbar dag!
Den har varit fylld av sommarkänslor och lite tårar som sipprat ner på kinderna.
Det är en speciell stämning att sitta i kyrkan och se alla fina sommarbarn och ungdomar som är så uppklädda, sjunger skört, nervöst och det dallrar liksom av förväntningar i kyrkan. All framtidstro och kraft som de bär med sig.
Så reflekterar jag samtidigt över mitt eget liv.
Tänk när jag stod där framme i kyrkan och slutade åk 9.
Med huvudet fullt av drömmar, hopp och helt fullkomligt bekymmerslös.
En fantastisk tid men också en tid full utan livserfarenhet och helt ovetandes vad som väntade med glädje, sorg och vilka stigar jag valde att gå.

Albin som slutade åk 8 nu, var glad och lycklig för sitt sommarlov. Vi var och åt väldigt god mat i Järvsö på restaurang Järven. Allt enligt hans önskemål.

Ikväll pratade jag med min älskade dotter som också fick sommarlov efter ett år på sin nya linje. Hon var också så lycklig. Det värmde i mitt hjärta. Hon och hennes D har ev fått en egen lägenhet. Det är helt underbart så nu håller jag tummarna till den 14 juni då de får reda på hur det blir. Det ska bli så skönt att få komma och hälsa på dem. Dessutom ska de få min säng. Jag tar den som står i S gamla rum. Jag får helt enkelt gå runt här hemma och kolla om det finns något mer de vill ha och behöver.

En dag full av lyckliga saker helt enkelt.

Det var bara en sak som gjorde det hela lite tråkigt men det ser jag bort ifrån. Jag tänker gå med huvudet högt och stolt.

Underbara dag.
Tacksam.

Imorgon är det fredag och jobbardag. Sen är det bara måndag och tisdag som jag jobbar för sedan gott folk...har jag semester!!!
Helt ljuvligt!

Ha en underbar dag och kom ihåg...jämför dig icke med andra utan du är unik och  utvald!
Så det så!

Kramar från en sommarkänslo-Anna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar