"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

fredag 3 mars 2017

Visningsdagen

Dag 2 i #blogg100

Idag väcktes jag av en söt pigg dotter som jag fått äran att sova i samma säng som nu i två nätter. Min underbara 20-åring som alltid varit den morgonpigga, klev upp för att vi skulle åka till tåget som skulle ta henne tillbaka till den stora fina huvudstaden Stockholm, där hon numera bor.

Sedan for jag hem och bara vilade en liten stund innan det var dags för att städa inför dagens stora stund...visningen av huset. Jag hade redan igår tänkt ut en plan var jag skulle börja och hur jag skulle lägga upp dagen. Så ner i källaren och började feja. Gick och funderade på livet och lyssnade på skön musik under tiden och sedan tänkte jag att jag skulle passa på att stryka lite kläder. Pang, bom, krasch så gick såklart strykbrädan sönder. Den fullkomligt brakade ihop och låg platt på golvet!
Men min älskade far gav mig en liten söt skruvdragare när jag blev ensamstående och den har jag haft väl användning för många gånger och VARJE gång känner jag mig så handy!
Kan själv!
Strök och fortsatte sedan resten av dagen med att städa.



En timme innan visning for jag och min son iväg till mina föräldrar och tillbringade två timmar där innan jag höll på att upplösas i något sorts pirrtillstånd...jag ville veta hur det gick på visningen!
Mäklaren ringde och det hade gått bra. De som var och tittade var alla intresserade! Roligt! Men på torsdag är det besiktning av huset och efter det så mailar mäklaren ut besiktningen till de intresserade och så får vi se vad som händer. Det är alltså...6 dagar kvar till besiktning och kanske 7 dagar MINST kvar tills jag vet hur pass intresserade de är! Vilken tur att jag ska iväg på sportlovsresa till min nya hemort och vilken tur att jag jobbar veckan efter sportlovet så tiden går fort.
Förresten hoppas jag också att det inte är något speciellt som visar sig vid besiktningen utan att allt ska vara bra som jag tror och hoppas att det ska vara! Det känns som huset är väldigt friskt och mår bra iallafall. Vi får väl se efter torsdagen!

Känslan av att komma hem till huset efter visningen och nu ikväll är så skön. Att kliva in i ett helt nystädat hus, där mysbelysningen är tänd och tända lite ljus och vara sådär lagom avslappnad i kroppen är underbart!
Jag och Albin umgicks lite och sedan åt vi mat tillsammans men nu sitter jag faktiskt i sovrummet, i sängen, och njuter av att bara vara i tystnaden och känner mig småtrött och lite smått frusen. Jag ska göra detta blogginlägg och sedan tror jag att jag ska läsa en bok jag fick av mamma och låta ögonen bara falla ner när de vill.
Avslappnad och skön.

Jag funderar mycket på allt möjligt och samtidigt bara är jag.
Tänker mycket på det här med att ge och ta.
Det är viktigt att få ta emot också.
Saknar.



Ha en skön fredag!
Kramar Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar