"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

lördag 10 maj 2014

Ännu en betydelsefull dag i mitt liv

Tänk att faktiskt varje dag jag vaknar är en ny dag - en speciell dag- en dag där vad som helst kan hända som har betydelse i mitt liv.
I gårnatt somnade jag in med min kära storasyster bredvid mig i sängen...hör verkligen inte till de vardagliga händelserna i mitt liv - och dessutom vaknade jag och upptäckte att hon fortfarande låg kvar bredvid mig! Fantastiskt med tanke på att jag fått höra att jag snarkar.
Vi hade en fin "systerkväll"...hon betyder väldigt mycket för mig.
När jag vaknade till ordentligt så hade hon åkt iväg för att jobba men då ringde min älskade mamma och undrade om jag kom snart...för vi skulle på utflykt idag!
Jag satte fart och så for vi på vår utflyktsdag!
Vi åkte först mot Edsbyn till St Erikshjälpen, där jag hittade en drinkmixer för 18 kr , 6 snapsglas för 5 kr styck, 4 st kaffemuggar från Höganäs för 20 kr styck och en saltglaserad kruka från samma ställer för 50 kr. Jag tycker att jag fyndade!
Sen drog vi vidare mot Bollnäs för att utforska samma butik där...men konstaterade att det var bättre i Edsbyn.
Då kände vi att våra magar och vårt blodsocker krävde lite påfyllning för att fortsättningsvis tillbringa dagen på samma trevliga sätt...så vi for till Mobackes för att både äta god lunch på lilla K och naturligtvis få våra sinnen uppfyllda av vacker trädgårdsinspiration! Vi njöt av Havets Wallenbergare och mycket tillbehör...riktigt gott!
Min hjärna började genast planera, fantisera och smida trädgårdstankar när jag såg allt fint! Nu är det så att min hjärna även är medveten om att allt har sitt pris...som tur är!
Efter en mysig dag med min kära mor, innehållandes en härlig pratstund och utbyte av tankar, så åkte vi hemöver, nöjda med dagen.
Blev full i skratt när jag såg en Imac - tekniken hinner åldras fort!

St Erikshjälpen i Edsbyn


Lilla K...

...med mycket gott...

...fick bli havets Wallenbergare idag! Mums!


Jag höll fingrarna borta från sköldpaddorna...lydig som jag är!

Önskar mig en citrusplanta.

Invigning av köksträdgården idag...men ännu har inget växt upp.





När jag kom hem så tog jag av mig min kavaj och skulle tömma fickorna på mobil, solglasögon och hittade en lapp som jag vecklade upp.
"Du är söt som socker"
Höll i den och tänkte...vad är detta? Varifrån kom den? Vem har skrivit den och lagt den i min ficka?
Nu är jag väldigt nyfiken!
Men egentligen spelar det ingen roll vem som har lagt den där.
Det viktiga är att handlingen, hur den än var menad, gav mig en glad känsla av att bli uppskattad. Så vem du än är som har lagt den i min ficka så skickar jag ett "TACK"!


Något som gjorde mig ännu gladare idag var att få uppmärksamhet, från en för mig, mycket speciell och viktig person.
Tänk att en ringsignal, ett namn på displayen, trycka på svaraknappen, höra en speciell röst kan sätta igång så många känslor och tankar i min kropp...lika mycket som avsaknaden av densamma kan orsaka andra känslor och tankar.

Varje gång jag ser dig är det som om allting stannar till,
och jag vet inte varför
men varje gång jag ser dig känner jag att det enda jag vill,
är att komma dig nära
Det är samma sak, varje gång vi ses" 
Lisa Nilsson

Jag är nu hemma, alldeles ensam.
Albin har åkt till min kära syster.
Tystnaden är fullkomlig.
Tänker på allt som den här dagen har gett.
Tacksam.
Nu ska jag göra lite god mat och ta ett glas vin.
Tända ljus.
Mysa.
Filmdags!

Njut av varandra och må gott!
Kramar Anna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar