"Det som kommer från hjärtat går till hjärtat."

tisdag 20 maj 2014

Utvecklingssamtal, träning och saknad

Efter en ganska ordinär arbetsdag åkte jag på utvecklingssamtal med min käre son...vilket alltid är ett spännande uppdrag för där kan nämligen det mesta behandlas. Han är inte direkt blyg och kan sätta igång diskussioner kring det mesta både väsentliga och oväsentliga ämnen.
Idag var inget undantag!
Han skulle nog komma långt inom politiken eller något annat verbalt analyserande yrke. Jag försöker ändå träna honom att tänka sig för lite...att man kanske inte alltid behöver lyfta allt inför alla.
Han är ändå en klok analyserande kille och jag skulle önska att han inte funderade alltför mycket utan lekte stojade och bara levde livet utan att ta allt på så stort allvar jämt.

Min kära kusin hade tipsat mig om 24fitcamp som skulle ha informationskväll om sitt koncept ikväll så jag for dit med dubbla känslor inom mig.
Jag visste ju att det är gratis träning, kostråd och coaching i 4 veckor men att de även står med Herbalife bakom sig, även om det är frivilligt att använda sig av det.
Jag har ju lovat mig själv att ALDRIG mer hålla på med sånt utan bara äta vanlig mat och minska portioner och röra mig mer än jag förbrukar. Det har ju fungerat ypperligt! Men nu sitter jag ändå här efter informationen och det lutar åt att jag kommer att köra.
Vi fick scanna kroppen...haha...men resultatet ringer de och berättar om. Vi fick ta "förekort" och provsmaka olika Herbalifedrycker.
Så är inte helt säker ännu.
Lite lockande är ändå att det är 4 veckor och det är ungefär så lång tid innan jag får semester.
Måste känna att jag tar ett eget beslut för att det känns bra för mig och att jag inte bara går på någon trend.
Så nu ska jag fundera lite över det! På tal om att min son funderar mycket...;-) Det gör ju även min dotter...så det är väl något ärftligt!

På tal om min dotter så kommer den klokaste, finaste och underbaraste Sanna hem till helgen. Det ska bli så skönt att rå om henne! Pussa på henne, krama henne och mysa när hon kastar omkring sina kläder på golvet och inte plockar bort efter sig...då känns det som förr i tiden när hon bodde hemma!

Imorgon är en speciell dag på jobbet för då kommer självaste skolinspektionen och ska granska oss och vår skola. Albin blev intervjuad på sin skola av dem och jag frågade hur intervjun var...och fick till svar: "Förhöret menar du???".
Haha...så imorgon kl 13.10-14.40 ska jag på förhör!
Spännande!

Återkommer med en liten kort sammanfattning om jag överlevt imorgonkväll!
Tills dess får ni ha det så gott!
Kram Anna



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar